Er lopen al diverse draadjes erover, maar geen echt concrete om een dle55 of 50cc type motor stiller te krijgen.
Mijn doel is 80dB, dit is wel heel stil.
Dus dit zijn de dingen die het eerst in mijn hoofd komen om het stil te houden:
- BMB muffler, met perfecte bochtlengte (zijn de stilste volgens aerobertics)
- 3 blads carbon prop
- motor op rubbers (secraft)
- benzine slang tussen koelribben
- uitlaat op rubbers
- cowl en tunnel vanbinnen met geluidsisolatie bekleven
- baffles installeren
- aanzuiging via romp (carb.)
- venturie of luchtfilter op carburator
- schotten in romp, want werkt als klankkast
Ik had graag geweten welke van deze aanpassingen het beste werken.
Sommige van deze dingen vind ik wel erg duur,
mej prop (70eur, en dan breken, pfff)
secraft rubber carter (100eur)
luchtfilter (25 eur)
ks comfortmount (15 eur)
Deze vakantie doe ik mijn vakantiejob, dus dan kan ik alle dingen die goed werken aankopen en meten op het aantal dB)
Oja, het gaat om een 88" peakmodels yak 54.
Mijn doel is 80dB, dit is wel heel stil.
Dus dit zijn de dingen die het eerst in mijn hoofd komen om het stil te houden:
- BMB muffler, met perfecte bochtlengte (zijn de stilste volgens aerobertics)
- 3 blads carbon prop
- motor op rubbers (secraft)
- benzine slang tussen koelribben
- uitlaat op rubbers
- cowl en tunnel vanbinnen met geluidsisolatie bekleven
- baffles installeren
- aanzuiging via romp (carb.)
- venturie of luchtfilter op carburator
- schotten in romp, want werkt als klankkast
Ik had graag geweten welke van deze aanpassingen het beste werken.
Sommige van deze dingen vind ik wel erg duur,
mej prop (70eur, en dan breken, pfff)
secraft rubber carter (100eur)
luchtfilter (25 eur)
ks comfortmount (15 eur)
Deze vakantie doe ik mijn vakantiejob, dus dan kan ik alle dingen die goed werken aankopen en meten op het aantal dB)
Oja, het gaat om een 88" peakmodels yak 54.