Dlg ailerons

Nee hoor, geen speciale aansluiting. Als je een Graupner zender hebt dan zijn de flaperons standaard aangesloten op kanaal 2 en kanaal 6. Als je maar een 4 kanaals-ontvanger hebt kun je kanaal 6 wel om-mixen naar kanaal 1. Bij andere zenders weet ik het niet maar erg ingewikkeld kan het nooit zijn.

Nou voor dit projectje gebruik ik een e-sky 4 kanaalszendertje (wegens laag budget).
Is opzich prima hoor maar volgens mij zijn de flaperons hierbij geen optie.

Tsja, dan gaat het niet werken. Dan zou het constructief gezien nog steeds mooier kunnen zijn om 2 servo's te gebruiken. Je kunt ze dan met een Y-kabel aansluiten.

Ik ben inmiddels aan het bouwen. Zal ik een kleine V-stelling in de vleugel doen of gewoon helemaal vlak(wat wel beter uit komt voor de verbinding met de romp)?
Groet,

Freek

En zeker wel V-stelling bouwen! Ik ben al een tijdje bezig met mijn micro-dlgtjes met alleen rolroeren, puur voor lekker smijten bij (te)weinig (helling)wind. Ik ben inmiddels bij mijn 3de versie en het begint er steeds meer op te lijken. De vleugel van mijn eerste versie had ik helemaal vlak, was heel erg leuk voor stunten op het strand maar in een veldje een bochtje draaien zonder heel erg veel hoogteverlies was er niet bij. Ik zit nu op ongeveer 3 graden en dat is al veel beter maar had denk ik makkelijk 5 kunnen zijn.
Ik vloog aanvankelijk met 1 centrale rolroerservo en dat bevalt uitstekend. Ik was meer bezig met rollen en loopen dan met zo lang mogelijk in de lucht blijven.
Mijn laatste versie doe ik vaak gek mee maar wordt na telkens wat kleine aanpassingen in een veldje ook steeds beter te vliegen. Ik ben van 25-30sec naar 45-55 seconden gegaan en voor een 80cm micro van 130 gram ben ik daar zeer tevreden over.
(voor wie mijn paarse micro in vlaardingen heeft gezien....hij vliegt nu heel erg veel beter!!!...peter...zoals hij nu is hadden we een veel grotere kans gehad bij de estaffette!)

Groeten

Justus

Ter informatie: De Spinn'birdy querruder is een 1 meter DLG met flaperons. Als je de duitse forums ziet dan is het een populaire DLG bij onze Oosterburen.
Decker-Planes - Spinnin Birdy Querruder
Andreas Decker is nu een nieuw model aan het ontwikkelen: ook 1 meter maar met
alleen ailerons, met een ingewikkeld profiel. eerst bol en dan hol van onder.
Heh, jammer geen DLG staart. Ik heb ook geen werpstift gezien op de foto's.
Gemiste kans ?
Spinnin Birdy von AFF - Seite 50 - RC-Network

Buizerd

Hier: Birdy DS "Baubericht" - RC-Network
nog meer over dit kistje. Andreas Decker gaat heel goed met de tijd mee, vind ik. Hij kijkt goed naar wat nieuwere trends en bouwt daar een mooi model op. Dit model is voor het DS-en, dus heeeeeeel hard rondjes vliegen in de wervel achter de berg. Met deze techniek worden ongelooflijke snelheden gehaald: WaQB16ZaNI4[/media] - New Dynamic Soaring World Record -- 392mph
Ook leuk, en een leuk geluidje.

Wat wel erg interessant is is het balsa kruis wat in de pook zit verlijmd bij dit kistje. Het zorgt voor een bijzonder stijve pook ( ;) ), wat bij dlgers niet op dovemansoren zou moeten vallen.

Laatst bewerkt door een moderator:
toen ik een rolroermini aan het bouwen was (bouwdraadje blastini mini-dlg) kreeg ik het advies om gewoon dezelfde v-stelling aan te houden als de meeste grote dlg's zoalt bv de twister. dan kom je dus op 6 graden uit

Back