En zeker wel V-stelling bouwen! Ik ben al een tijdje bezig met mijn micro-dlgtjes met alleen rolroeren, puur voor lekker smijten bij (te)weinig (helling)wind. Ik ben inmiddels bij mijn 3de versie en het begint er steeds meer op te lijken. De vleugel van mijn eerste versie had ik helemaal vlak, was heel erg leuk voor stunten op het strand maar in een veldje een bochtje draaien zonder heel erg veel hoogteverlies was er niet bij. Ik zit nu op ongeveer 3 graden en dat is al veel beter maar had denk ik makkelijk 5 kunnen zijn.
Ik vloog aanvankelijk met 1 centrale rolroerservo en dat bevalt uitstekend. Ik was meer bezig met rollen en loopen dan met zo lang mogelijk in de lucht blijven.
Mijn laatste versie doe ik vaak gek mee maar wordt na telkens wat kleine aanpassingen in een veldje ook steeds beter te vliegen. Ik ben van 25-30sec naar 45-55 seconden gegaan en voor een 80cm micro van 130 gram ben ik daar zeer tevreden over.
(voor wie mijn paarse micro in vlaardingen heeft gezien....hij vliegt nu heel erg veel beter!!!...peter...zoals hij nu is hadden we een veel grotere kans gehad bij de estaffette!)
Groeten
Justus