DLG bouwen?

• Topicstarter Topicstarter burnb
  • Startdatum Startdatum
nee, gewoon een 9 volt blokje bij de aldi halen, hier zitten 7 cellen nimh 200mah in, deze heb ik ook in mijn DLG. dat is nu een 3 cellen 3.6 volt 200mah werkt perfect!

nee, gewoon een 9 volt blokje bij de aldi halen, hier zitten 7 cellen nimh 200mah in, deze heb ik ook in mijn DLG. dat is nu een 3 cellen 3.6 volt 200mah werkt perfect!
Heb je misschien een link naar een webshop met een goeie pack ?:confused:

die 9 volt is wel goed. mijn ervaring met de 180 lipo's van hobbycity is dat ze soms door de maat iets moeilijk zijn weg te werken, maar dat kan ook aan mijn rompje liggen...

die 9 volt is wel goed. mijn ervaring met de 180 lipo's van hobbycity is dat ze soms door de maat iets moeilijk zijn weg te werken, maar dat kan ook aan mijn rompje liggen...

Mmm, wel ja kan ik mijn rompje ietjes groter maken, ik zie wel, maar euhm dat kleine pakje van bidproduct daar, die 4,8 V, waarom is die slecht?:confused:

Ok, Het is besteld mensen :D Nu nog examens tot een goed einde brengen en dan ga ik achter balsa! Wel nog een weegschaaltje zien te vinden dan :-) .

Wat is er besteld : 2x 9V batterijtjes van mijn geliefde free shipping site : DealExtreme: $4.61 BTY 280mAh Ni-MH 9V Rechargeable Battery
2x 4,8V 180mah http://www.bidproduct.com/part/Product_view_NIHM%20BATTERY_8.html
5x 4,5g servo's http://www.bidproduct.com/part/Product_list_SERVOS_1.html
1x Corona Synthesized 4 channel RP4S1 http://www.bidproduct.com/part/Product_view_TRANSMITTER RECEIVER CRYSTAL_58.html

Dat is het dan ... Nu nog de pook, balsa, balsacutter, balsamesje(s), Passer om rondjes te draaien, klein klein stukje glasvezel, Nylon M3, Koolstof pennetjes (?) (ook bij de vliegerwinkel misschien?), Triplex 3mm, Oracover Light, wat nog....

Laatst bewerkt door een moderator:
Ow, nog een heel klein vraagje, ik heb hier een Ultramat 8 liggen, ik kan op kleinste standen de nimh batterij op 5 mv per cel en 0,5 A laden, gaat dat lukken voor de 180Mah 4,8 V en dan voor de "uitelkaar te halen" oplaadbare 9V batterij, in hoeveel stukken moet ik het best opdelen? En waar kan ik voor weinig geld connectors kopen? want ik heb hier niets liggen, heeft niemand 2/3 connectoren liggen en een laadkabel ?

in hoeveel stukken uit elkaar halen?? wat het beste in je rompje past, die corona werkt al op 3 cellen maar als het past mag 4 cellen natuurlijk ook, liever accu an boord dan een lichte accu met veel lood ;)

Burnb,

ik kan op kleinste standen de nimh batterij op 5 mv per cel en 0,5 A laden

Wat ik weet van de Ultramat 8 is dat je met 0.5, 1.5 en 3 Ampére laden kan.
En dat de Delta piek spanning is in te stellen met 5, 10 en 20 mV.
0.5 Ampére voor 200 mAh celletjes is wat aan de hoge kant, of dat lang goed zal gaan...

En waar kan ik voor weinig geld connectors kopen? want ik heb hier niets liggen, heeft niemand 2/3 connectoren liggen en een laadkabel ?

Bidprodut.com, daar zijn ze redelijk goedkoop.

Groet

Frans

Burnb,

Wat ik weet van de Ultramat 8 is dat je met 0.5, 1.5 en 3 Ampére laden kan.
En dat de Delta piek spanning is in te stellen met 5, 10 en 20 mV.
0.5 Ampére voor 200 mAh celletjes is wat aan de hoge kant, of dat lang goed zal gaan...

Bidprodut.com, daar zijn ze redelijk goedkoop.

Groet

Frans
Bedankt voor de info...

Dus, het wordt een nieuwe lader aanschaffen ?! :( (daar gaat mijn geld) nuja, is zien wat goed is, zijn er mensen die misschien nog wat te koop hebben staan?

die 180 celletjes kun je ook gewoon met een standaard robbe 5 lader ofzo laden. kosten iets van een tientje ofzo 2e hands

ik koop dan toch liever meteen iets degelijks hoor, ik heb heel veel spijt van mijn ultramat 8...:mad: de lipo balancer werkt gwn niet!

'k weet het nog niet echt... kzal is rondkijken op 2dehandsmarkt, ik zoek alleszins een lader met 230V voeding en als er een "degelijke" balancer in zit dan is dat mooi meegenome en natuurlijk moet die zowel kleine als grote accu's kunnen laden en niet zoals die k** Ultramat 8 hier...:cry:

Update :

Materiaal begint te komen...ALLEEN nog balsa :(

Ik heb wel mijn 2 9V accu's ... en ik moet zeggen ze zien er anders uit... er zitten 7 lange cellen hele dunne cellen die volledige lengte v/d batterij innemen :D Ziet er goed uit!! :D

Nuja kzal er een paar 3x4 cellen van maken en dan heb ik nog 2 cellen over ... :D

Voor de rest heb ik dep pook al en de servo's + ontvanger ook :D

Back