Goedemorgen,
Ik ben in het gelukkige bezit van de Vortex-3 die ik van Jorn overgenomen heb. Een geweldige kist en ik ben bezig hem af te bouwen, onder andere met behulp van Jorn zelf en tips van Roy Dor (Vortex specialist YouTube).
Met de bouw van mijn Vortex-3 heb ik twee vragen maar er zullen er zeker meer komen, hoe verder ik vorder met het afbouwen en af/instellen. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen;
Vraag1;
Ik bestuur mijn DLG met een FrSky Taranis - Plus en Roy stelt in eerste instantie zijn flaps (rolroeren) af met een stand naar beneden van 12/13mm en met de servo's standen in de 0-positie (hij heeft een Graupner MZ-24). Dit om de flaps maximaal naar beneden te brengen bij het afremmen. Hoe moet ik mijn zender en de servo's nu instellen zodat de flaps daarna weer in de 0-positie komen te staan?
Of kan ik de instellingen zo doen dat de flaps en servo's beide in eerste instantie op de 0-stand gezet worden en op een andere manier maximale uitslag van mijn flaps kan realiseren voor bij het remmen (instellingsmogelijkheden van de Taranis Plus)?
Vraag 2;
Ik heb er van Jorn 4 ballast gewichten bij gekregen om de kist, midden onder het vleugelvlak, zwaarder te kunnen maken als er meer wind is; de gewichten zijn 30gr, 40gr, 60gr en 80gr.
Heeft iemand enig idee welk gewicht staat in relatie tot welke windkracht? Of dat deze gewichten misschien ingezet moeten worden om andere redenen?
Bedankt voor jullie hulp.
Met vriendelijke groeten,
Emiel Driessen.
Ik ben in het gelukkige bezit van de Vortex-3 die ik van Jorn overgenomen heb. Een geweldige kist en ik ben bezig hem af te bouwen, onder andere met behulp van Jorn zelf en tips van Roy Dor (Vortex specialist YouTube).
Met de bouw van mijn Vortex-3 heb ik twee vragen maar er zullen er zeker meer komen, hoe verder ik vorder met het afbouwen en af/instellen. Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen;
Vraag1;
Ik bestuur mijn DLG met een FrSky Taranis - Plus en Roy stelt in eerste instantie zijn flaps (rolroeren) af met een stand naar beneden van 12/13mm en met de servo's standen in de 0-positie (hij heeft een Graupner MZ-24). Dit om de flaps maximaal naar beneden te brengen bij het afremmen. Hoe moet ik mijn zender en de servo's nu instellen zodat de flaps daarna weer in de 0-positie komen te staan?
Of kan ik de instellingen zo doen dat de flaps en servo's beide in eerste instantie op de 0-stand gezet worden en op een andere manier maximale uitslag van mijn flaps kan realiseren voor bij het remmen (instellingsmogelijkheden van de Taranis Plus)?
Vraag 2;
Ik heb er van Jorn 4 ballast gewichten bij gekregen om de kist, midden onder het vleugelvlak, zwaarder te kunnen maken als er meer wind is; de gewichten zijn 30gr, 40gr, 60gr en 80gr.
Heeft iemand enig idee welk gewicht staat in relatie tot welke windkracht? Of dat deze gewichten misschien ingezet moeten worden om andere redenen?
Bedankt voor jullie hulp.
Met vriendelijke groeten,
Emiel Driessen.