DLG > Discus Launch Glider

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Theo, 21 mrt 2003.

  1. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Oke, Kontakt gezocht!!! dekt niet meer de lading denk ik dus vandaar dat ik maar een nieuw draadje gestart ben. Hier zal ik voortaan mijn vorderingen plaatsen.
    Voor diegene die niet weten wat DLG is of het nog nooit gezien hebben bij deze een link naar een twintigtal filmpjes.

    http://www.silentflyer.org/ihlgf01.html
     
  2. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    Moeten we niet eens een DLG demo organiseren? Zodat andere mensen langs kunnen komen, als ze het "echt" willen zien.
     
  3. Guest

    Guest Guest

    :D Ik kom in ieder geval kijken.
     
  4. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
  5. Bob

    Bob Guest

    Hoi,

    lijkt me leuk om te zien ik hoor het graag als een datum geprikt wordt, was er vorig jaar ook op Harsewinkel bij toen ze lekker aan het gooien waren!

    Bob

    PS Hebben jullie nu ook al eens werphoogtes gemeten? Ik heb nog dat dataloggertje liggen LoLo, is licht dus kan misschien wel mee in jullie DLG's: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=580
     
  6. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Hoogte schatten blijkt moelijk. Voor mijn gevoel zit ik op 20 tot 25 meter hoogte bij een redelijke worp. Daarna verlies ik weer wat meters doordat de Multiplex cockpit geen preset heeft en ik snel met de trim moet gaan werken. Preset is overigens mogelijk maar dat gaat weer ten koste van je DualRate.
    Mijn eerste en (nogwel) enigste model is veeeeel te zwaar en volgens een test in de laatste FMT van de highlight gooit een licht model veel hoger. Ik hoop uiteindelijk na flink trainen en bouwen toch op een werkelijke 35-40 meter uit te komen. Met de huidige worpen is 1 minuut vliegtijd zonder thermiek makkelijk te halen.

    Moet zelf toch ook maar eens een dataloggertje aanschaffen. Momenteel gaat echter elk centje in lichte servo's, carbon, glasdoek ed zitten.

    De nieuwe mal voor de nieuwe en in mijn ogen verbeterde romp is klaar. Ik hoop over een week of twee het tweede model klaar te hebben. Dat is al stukken sneller dan het eerste model wat bijna een half jaar in beslag nam.
     
  7. Bob

    Bob Guest

    Theo,

    ik doelde erop dat je die van mij wel eens kan inzetten! Mocht je interesse hebben dus... 8)

    Groet Bob
     
  8. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    Lijkt me leuk, om een lolo eens te proberen.... Heb alleen geen ruimte meer in de romp. (echt niet!). En zal hem met een Y-kabel moeten aansluiten om mijn ontvanger.... geen vrij kanaal meer.

    Maar misschien dat ik hem ook gewoon met een "plakbandje" aan de buitenkant kan bevestigen. Maar dat gaat natuurlijk weer tenkoste van de stroomlijn.
     
  9. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    [​IMG]

    Bovenstaand grafiekje komt dus van zo'n datalogger. Een Amerikaan is aan het experimenteren geweest met zijn presets. De hoogste worp zat net onder de 100Ft > dus net onder de 30 meter.

    Weet je hoe je een DLG'er herkent........ Z'n ene arm, zijn wijs- en middelvinger zijn veel langer dan normaal. :lol:
     
  10. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    Over de lengte kan ik niets zeggen, maar ze doen wel meer pijn na een dag vliegen/gooien.
     
  11. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    Vandaag mijn nieuwe vleugel getest....

    Het lijkt wel of ie sneller is geworden, helaas heeft het uitwijken van een kunst object (bij ons in het park) een voortijdig einde gemaakt aan de test vlucht.

    Vanavond maar weer lijmen....
     
  12. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.743
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ja, 't is me wat... :cry: Die kunstobjecten worden steeds sneller, lijkt het wel... :wink:
     
  13. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    Ja, kijk maar uit.... :)

    Ik weet het, zou ook naar een echt "veld" moeten gaan, maar das een eind rijden. Het park is dichterbij en voor een paar trimvluchtjes meestal groot genoeg. Helaas deze keer niet. :oops:
     
  14. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    Heb denk ik een verklaring voor de snelheid.

    Heb mijn antenne nu in mijn vleugel, inplaats van loshangen.
     
  15. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
  16. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
  17. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
  18. Dick

    Dick

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    462
    Locatie:
    Hoofddorp
  19. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Geen geld Dick. Voor de Super Gee vleugel met kevlar gelamineerd betaal je in Amerika rond $500. Ik ben al heel wat geld kwijt met al het expirimenteren op het gebied van vacuum bagging en heb al met al nog niet het gewenste eindresultaat.

    En bevalt het een beetje, dat geslinger met zo'n zwever :p
     
  20. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Bij deze wat foto's van mijn nieuwe vleugel in aanbouw. De rand kan pas na 48 uur uitharden netjes afgeschuurd worden, maar verder is het een plaatje al zeg ik hetzelf

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina