DLG > Discus Launch Glider

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Theo, 21 mrt 2003.

  1. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    Nee, helaas heb ik nooit de moeite genomen om het te meten. Zal dat binnenkort eens doen.....

    Moet ook nodig eens met mijn nieuwe romp aan de gang. Of een nieuw stekker systeem vinden. Met mijn huidige stekker komt de vleugel te ver van de romp, waardoor hij niet echt stevig/crash vast zit.

    Heb een Protech Omega gekregen van iemand.... Heb dus in iedergeval weer wat te vliegen ;)
     
  2. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    De filmpjes zijn goed (maar niet echt bruikbaar om vacuum bagging van te leren), de DVD zou beter zijn. Deze ga ik echt een keertje kopen.
     
  3. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    DVD is besteld, geen idee wanneer hij binnen is. Misschien dat we eens een DVD avond moeten organiseren ;)
     
  4. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Gistermiddag nog even aan de fladder geweest. Stabilo iets veranderd en nog meer lood voor in de neus. Vliegt nu redelijk. Verlies echter veel hoogte vlak na het vlak leggen wat waarschijnlijk toch aan mijn techniek ligt. Een vluchtje gemaakt van 3 min. Zonder thermiek kom ik niet tot 1 min.

    Lachen dit:
    Aan mijn dochter vroeg ik of ze goed wilde kijken waar vogels draaiden omdat daar thermiek zit. Na een tijdje riep ze "Pap ik zie geen vogels draaien hoor, ze vliegen allemaal zelf! :lol: :lol:
     
  5. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    Theo,

    Denkt dat je hem iets eerder plat moet leggen, zoals je het nu verteld klinkt het dat je meteen in een stall komt..... Voordat je weer op snelheid bent, ben je een boel hoogte verloren.

    Maar dat hoef ik jouw niet allemaal te vertellen.

    Als wij een keer een paar goede DLG vliegers aan het werk zien, zou dat een boel helpen. Nu moeten we het allemaal zelf uitzoeken, wat ook zijn charme heeft natuurlijk.

    Zal kijken of ik voor het weekend weer een vliegklare DLG heb, kunnen we weer wat afspreken...
     
  6. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    De "Phil Barnes" DVD is erg goed, heb weer een tip of 3 opgedaan.

    Lenen? -> PM/PB graag.
     
  7. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Ik heb de hoek tussen vleugel en stabilo teruggebracht tot iets onder de 2 graden wat veel beter vliegt. Gemiddelde vliegtijd zeker 20% langer.
     
  8. Goswijn

    Goswijn Guest

    Hoeveel DLG vliegers zijn er nu op dit forum? En waar vliegen jullie?

    12/13 juli is er weer een internationale F3K (DLG) wedstrijd in Duitsland vlak over de grens. Kijk maar eens op de calender van contest (www.contest.de). We gaan met een paar Nederlanders meedoen.

    Een paar weken geleden hebben we meegedaan in Bochum, ook net over de grens bij Arnhem. Erg leuk !

    Gooi hoogtes zitten nu op zo'n 50 meter

    Groet, Goswijn
     
  9. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Hallo Goswijn.

    Eindelijk een dlgér erbij. Werphoogte 50 meter.... haal ik nog lang niet!!!! Ben nog steeds niet happy met mijn SuperGee waar ik net rond 1 minuut mee vlieg.
    Eric en ik wonen in het Noorden des lands en we vliegen dan ook af en toe samen ergens op een weiland. Ik kom graag eens kijken bij een wedstrijd in de buurt. Helaas gaat juli niet lukken omdat ik dan met vakantie ben. Hou ons op de hoogte van verdere aktiviteiten!!!!!

    Graag wat info van jou kant. Waar vlieg je mee, eigenbouw,enz enz enz.
    Eric en ik zijn beginners en bouwen alles zelf zoals je gelezen hebt. Ondanks vele tegenslagen en de nog geringe prestaties blijkt het toch erg verslavend te zijn. Enige tips en trucs van wat ervarener mensen is zeeeeeer welkom.

    Hou ons op de hoogte.

    vrgr
    Theo
     
  10. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    Zelfde probleem, ben dan op vakantie.

    Maar zou inderdaad eens een "deskundige" aan het werk willen zien, het bouwen gaat me goed af. Maar misschien doe ik wel iets fout.

    Heb nog steeds problemen om termiek te vinden op "lage" hoogte. Hoewel ik een stuk beter vlieg dan in het begin, hij blijft nu tenminste heel. Maar misschien ligt dat ook wel aan mijn bouw kunsten.

    Beste tijd is nog steeds lager dan 3 min.... Vandaag weer even gevlogen, eigenlijk te heet en teveel wind. Maar dat heeft mij nog nooit tegengehouden. Langste vlucht 1.45. Korste .14 sec, nadat ik languitging bij het werpen, te gladde schoenen.... Weer wat geleerd. Beste landing: Gevangen!... Slechtste: 20 meter.

    Positieve nieuws, geen schade.
     
  11. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    Yea, vandaag mijn eerste vlucht van boven de 3 minuten.
    Misschien dat ik het nog een keertje ga leren.

    Blijf erbij dat een bijna stilstaande/hangende DLG in de lucht toch echt een mooi gezicht is.
     
  12. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    Eric,

    Gisteravond het eerste gedeelte van de dvd gezien. Het grootste verschil met ons is toch dat zij ander schuim gebruiken. Sterker en veel minder kwetsbaar. Hij laat notabene een keer zijn schuurblok op het schuim vallen zonder een deukje te veroorzaken!!! Al met al veel makkelijker te hanteren.
    Jaloers ben ik op zijn werkplaats. Mijn hele werkkamer is nog niet de helft van zijn spuitcabine.
     
  13. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    Ja, Phil (Barnes) heeft een leuk optrekje. In een degelijke werkplaats zou ik ook een stuk minder schade oplopen tijdens de bouw. Als ik mijn vleugel maar draai, raak ik de muren al.

    Dus opzoek naar "nieuwe" schuim....
     
  14. Goswijn

    Goswijn Guest

    Hallo,

    Nou die 50 meter halen wij ook niet hoor, dit is wat een aantal kerels gooien op een wedstrijd. IK den dat wij tussen de 40 en 45 zitten. Moet het weer eens meten met de LOLO.

    We vliegen met 4 mensen DLG. 2x Murphy (van Schnarrenberg) 2x Turbo (Nieuwste van wolfgan Zach) 1x Shark van Zach en een aantal zelfbouw. De nieuwe Turbo is beslist het beste (kost 230 euro incl. pendel roer en rudder in mallen !) Vleugel ook helemaal uit de mal, 115 gram, totaal (vliegklaar) 242gram

    Groet, Goswijn
     
  15. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    De echte cracks op harsewinkel bezig gezien en we hebben dus nog een lange weg te gaan, maar we zijn op de goede weg!!
    Leuke site met nuttige info
    www.schnellflug.de
     
  16. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    Ja, harsewinkel was/is een echte opsteker. Mijn hoofd loopt weer over met nieuwe/betere ideeen.

    Voor een beginner vlieg ik niet slecht, maar de "cracks" zijn toch wel een stuk beter :)
     
  17. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    Het is nog veel erger, Mark Drela heeft net de tekeningen van de SuperGee II geplaatst.....


    En ik had al zo weinig tijd....
     
  18. Theo

    Theo

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    3.060
    Locatie:
    Annen
    ??????? Waar ???????????????

    Ik heb net gezocht maar kon alleen een tekening vinden met aangapst profiel.
    Ik moet immers toch weer opnieuw bouwen.
     
  19. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
  20. Eric van Dijken

    Eric van Dijken

    Lid geworden:
    13 sep 2002
    Berichten:
    979
    Locatie:
    Groningen
    Ik ga in iedergeval een nieuwe romp maken en nieuwe vleugel profielen. Als alles meezit kan ik dan in het najaar vliegen met de SG2 :)
     

Deel Deze Pagina