Er zijn meerdere mogelijkheden en uitgaande dat je een 1S LIPO tot 3 volt mag ontladen. Dat mag heb ik ergens gelezen, zelfs wel tot 2.7 V bij sommige fabrikanten.
De HLG-saver (volgens mij meer bedoeld voor NiMH maar moet kunnen bij LIPO met booster)
Die begint te piepen bij 4.5 V maar door je voltage booster zit je daar altijd boven totdat de 1S lipo op 3.4 Volt zit (gemeten voor hij geboost wordt)
(zie tabel in Lipo met voltagebooster - F3K Nederland).
With a 4 ohm resistor on the output and varying the input voltage with a good power supply, the following was recorded:
Input V___Output V___Output I___________
__4.2_______4.72_______1.11_____________
__3.7_______4.56_______1.08_____________
__3.4_______4.47_______1.05_____________
__3.2_______4.35_______1.02_____________
__3.0_______4.20_______1.00_____________
__2.8_______3.95_______0.94_____________
__2.6_______3.50_______0.82_____________
Ik vlieg hetzelfde systeem als jij en heb de HLG-saver in de LIPO-setup nog nooit gehoord (wel in mijn NiMH setjes) maar vlieg nooit langer dan 90 minuten aan een stuk (ouderdom van mijn kant). Wel als je accu ontkoppeld, dan kermt de HLG-saver nog even na, logisch.
Dan is er de OpenAltmeter, in te stellen op een niveau dat je zelf wenst
openaltimeter
Die heb ik gisteren voor het eerst gebruikt, zeer handig (maar duurder) als je even wilt checken. Schakelaar omzetten en naar de piepjes luisteren.
Een ander zendersysteem die de ontvangerspanning naar je zender terugzendt.
Loet
De HLG-saver (volgens mij meer bedoeld voor NiMH maar moet kunnen bij LIPO met booster)
Die begint te piepen bij 4.5 V maar door je voltage booster zit je daar altijd boven totdat de 1S lipo op 3.4 Volt zit (gemeten voor hij geboost wordt)
(zie tabel in Lipo met voltagebooster - F3K Nederland).
With a 4 ohm resistor on the output and varying the input voltage with a good power supply, the following was recorded:
Input V___Output V___Output I___________
__4.2_______4.72_______1.11_____________
__3.7_______4.56_______1.08_____________
__3.4_______4.47_______1.05_____________
__3.2_______4.35_______1.02_____________
__3.0_______4.20_______1.00_____________
__2.8_______3.95_______0.94_____________
__2.6_______3.50_______0.82_____________
Ik vlieg hetzelfde systeem als jij en heb de HLG-saver in de LIPO-setup nog nooit gehoord (wel in mijn NiMH setjes) maar vlieg nooit langer dan 90 minuten aan een stuk (ouderdom van mijn kant). Wel als je accu ontkoppeld, dan kermt de HLG-saver nog even na, logisch.
Dan is er de OpenAltmeter, in te stellen op een niveau dat je zelf wenst
openaltimeter
Die heb ik gisteren voor het eerst gebruikt, zeer handig (maar duurder) als je even wilt checken. Schakelaar omzetten en naar de piepjes luisteren.
Een ander zendersysteem die de ontvangerspanning naar je zender terugzendt.
Loet