DLG Meeting 11-06-06

• Topicstarter Topicstarter Maarten Engelhardt
  • Startdatum Startdatum
graag gedaan :).

heeft er trouwens nog iemand foto's van de micro's? (daar ben ik niet aan toe gekomen :D)

Ben ook al weer bezig met de Supergee :D, goede vleugelkernen en een pomp van Eric, dus de volgende vleugelset moet superstrak, licht en sterk worden. Romp moet ik nog bouwen, maar die komt er zeker wel aan. Wat een verschil geeft dat halve metertje spanwijdte zeg! Je kon echt goed zien wat een power er in die bakken wordt opgebouwd tijdens de worp. Prachtig!!

Ook bleef ik me verbazen over het vermogen van die dingen om tegen de wind in te kruisen. Ze blijfen glijden! supermooi!

FF tentamens doen over 2 weken en dan bouwen! :D

Oh ja, als iemand nog serovootjes nodig heeft, ik heb er nog wel een paar voor weinig :)

Aan iedereen ik gisteren ontmoet heb.
Het was leuk om die gezichten te zien, en de mens, achter die korte berichten op dit forum. Het was enorm gezellig en zeker voor mij een terugkomend evenement.

Het was leuk om mensen te treffen die dezelfde gekte delen, Sietse,././//
Volgende keer zorg ik zeker beter voorbereid aan de start te komern. Jammer dat er geen beker was voor de meeste buitenlandingen.

Voor degene die de deadline draad hebben gevolgd, vandaag toch maar weer wat gedaan, vleugel hoefde maar 2 mm aan de voorkant omlaag, staart 4 cm ingekort. De instellingen op de zender waren inderdaad niet ok, ik had beter mijn oude modelprogramma kunne kiezen ipv het oefenprogramma.......... Zal de slaapdeprivatie wel geweest zijn.

Een groot dank je wel voor de organisatie, het was leuk, ontspannend, en gezellig, chapeau!!!!

En... voor Eric, mijn weegschaal zegt 43 gram voor de kern, is dus - 6 gr, jep dus onder de 120. This is the quest....

Einde bericht en tot de volgende keer.

Gr Eric, Speedsweets.

Even een paar foto's van mijn kant.
Helaas had ik te weinig tijd gisteren om met iedereen een praatje te maken.

Voor reakties en berichten heb ik weinig tijd de komende dagen dus hier even wat foto's.
Later meer op F3K.nl
Post de mooiste foto's hier of mail ze mij zodat ik ze kan plaatsen op de site. Zijn het grote bestanden stuur dan even een PBtje dan geef ik een ander mailadres met meer ruimte.

Opperste concentratie
normal_concentratie.jpg

Familie-uitje
normal_familie.jpg

Groepsfoto
normal_groep2006.jpg

Het kamp
normal_kamp.jpg

Twee micro's in een bel
normal_micro.jpg

Hopen dat het volgende x weer zulk mooi weer is met lekker veel termiek :D mooie filmpjes trouwens sietse 8)

Speedsweets zei:
En... voor Eric, mijn weegschaal zegt 43 gram voor de kern, is dus - 6 gr, jep dus onder de 120. This is the quest....

Das mooi, geloof dat ik zelf er nooit aan toe ben gekomen om het te wegen. Ik neem aan dat dat voor alle 4 delen tesamen is gewogen. En 43gr is zelfs 5gr lichter dan de kernen van Mark Drela.

Das mooi, geloof dat ik zelf er nooit aan toe ben gekomen om het te wegen. Ik neem aan dat dat voor alle 4 delen tesamen is gewogen. En 43gr is zelfs 5gr lichter dan de kernen van Mark Drela.[/quote]
Jep, da s correct!! ik tel er 75 gr bij op, =117 gr.
Ik zit nu te denken aan die erg fraaie ud-strips, maar die zijn natuurlijk weer zwaarder dan mijn sparcaps, hoewel, ik kan ze zonder weblets gebruiken......

Ik kan de versterkingen op de aileronsook van 25 gr glas doen, dat is lichter.... uhhh, de tails misschien van schuim, chips die had jij toch ook gesneden? kweet het niet....dat is allemaal er weinig gewicht , hoewel.... 2 gr in de staart = een kleiner accupakket4 maal aaaa = 21 gr, dat is dus eraf 12 in de neus.....

tja, - eraf 8 op de vleugel, 2 op de tails, 12 op de accu, is toch alweer 22 gram. 270 eraf 22, zitten we toch onder de 250, is toch al heel aardig in de buurt, nog maar 22 extra aan grammen, kan alleen met heeeeeeeel duuuuuuuuuur kevlar.

rekenen, rekenen, rekenen... eerst maar beter vliegen, dan kijk ik wel verder, maar voor staartdelen en ud strips houd ik me aanbevolen.

vanavond nog even een rompje maken.

gr eric

Hallo allemaal,

Als eerste willen we iedereen bedanken voor het aanwezig zijn op de dag in Arnhem. Het was geweldig.
Niet alleen omdat het weer perfect was maar nog meer door de deelnemers en toeschouwers die waren gekomen.

Het was mooi om te zien dat toen er schade ontstond bij de jongste deelnemer, direct een man of zes van alles gingen regelen om de defect geraakte spullen te vervangen. Binnen no-time was er een ontvanger en servo geregeld en kon na wat sleutelwerk weer worden gevlogen met het model. Als dit de sfeer gedurende de dag niet mooi aangeeft dan weet ik het niet meer.

Natuurlijk kwamen we ook voor de knikkers.

2006-p1.jpg

In de klasse boven de 1 meter ging de gouden bokaal naar Arjen Vark.

2006-p1-mini.jpg

De gouden plak bij de mini's ging naar Sietse van Doorn.

prijzen.jpg

Zij mochten als eerste een greep doen op de tafel met prijzen.

prijzen1.jpg

Voor iedereen hadden we met behulp van de sponsoren en private gulle gevers een leuke prijs. Dank aan Graupner, Eheli.nl, FMT, Hans D en Theo.

Maar ook de ALC bedankt voor het beschikbaar stellen van het veld en het verzorgen van de wedstrijdleiding.

Groeten

Theo, Martijn, Hans K. Hans D. en Frans

Bedankt voor de foto's!! Ik heb me ook uitstekend vermaakt op de dag zelf, alle aanwezigen bedankt voor de perfecte sfeer. Ik heb ook een hoop geleerd van vliegen met een groepje anderen. Was erg inspirerend!

Deze week zal ik op www.f3k.nl nog een verzameling materiaal zetten.
Theo heeft foto's/filmpjes/etc. verzameld.

Ik zal hier een berichtje posten als het er staat.

Leon

Yep, ik heb het een en ander verzameld. Het staat inmiddels op de server en Leon gaat de layout ff bekijken.
Er staat ook materiaal bij wat nog niet eerder vertoond is :lol:

Klik ook eens op de advertenties op F3K.nl Daar krijg ik een heeeeel klein betje geld voor. Kan ik volgend jaar weer een beker van kopen voor de meeting.

Back