DLG reparatie - Stappen plan en vragen

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Ralphie, 17 jun 2021.

  1. Ralphie

    Ralphie

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    232
    Locatie:
    Rhoon
    Hoi Allen,

    Tijdens het opgooien heb ik de PEG te hard vastgehouden i.c.m. harde wind.
    Hierbij hoorde ik een krak en zag een kleine breuklijn in de vleugel nabij de PEG.

    Stappenplan reparatie:
    - weerzijden van de breuk kleine gaatjes boren
    - epoxy laagje in de gaten en om de breuk
    - carbon doek op de breuk en laag expoxy eroverheen
    - boterham zakje strak op de carbon en dan laten uitharden.

    Boterhamzak zou niet hechten aan de epoxy (hoop ik).

    Vragen:
    - Is bovenstaande stappen plan correct? Ik ben een leek.
    - Welke epoxy kan ik hiervoor gebruiken? Ik heb thuis G4 en 5 min epoxy, 30 min epoxy

    Dank alvast
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2021
  2. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.888
    Locatie:
    Velserbroek
    Ik zou voor het echte lijmen UHU-endfest gebruiken en voor het lijmen van de carbon vezel/glasdoek de lamineer epoxy.
    5min en 30min blijft een soort rubber, dat hard niet goed uit en G4 is geen lijm
     
    Ralphie vindt dit leuk.
  3. Erik Janssen

    Erik Janssen

    Lid geworden:
    19 nov 2016
    Berichten:
    226
    Locatie:
    Hoorn
    Ralphie vindt dit leuk.
  4. Erik Janssen

    Erik Janssen

    Lid geworden:
    19 nov 2016
    Berichten:
    226
    Locatie:
    Hoorn
  5. RJA

    RJA

    Lid geworden:
    24 dec 2006
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Wassenaar
    Ik zou het iets anders doen.

    Ik neem aan dat de breuk haaks staat op het scharnier? En dus over de breedte van de vleugel? En is de breuk aan beide zijde van de vleugel? Of is de vleugelhuid aan 1 kant gebroken en is de andere kant intact? Misschien effe een fotootje posten...