DLG transportkoffer

Dat is inderdaad een mooi koffertje. Je hebt die van mij ook gezien en daar kunnen 2 DLG's in.
Het is een kwestie van inventariseren wat je er allemaal in wilt hebben en dan meten hoe groot hij moet worden zodat alles er in past.
Op de foto is de kist wel van erg dik hout gemaakt. Ik heb hem van 9mm MPX gemaakt. Stevig zat en nog redelijk licht. Dikker hout en hij wordt veel zwaarder en dat ge je merken als je er een eind mee moet lopen of fietsen.

Zo'n koffer is echt een must! Veel schade ontstaat door vervoer en dan geeft zo'n kist goede bescherming.
Auto vol??? Kist op het dak!!!!
Geen auto ter beschikking??? Zender in de fietstas, koffer in de hand en fietsend naar het veld!!!

@Eric

Alles dus van 9mm multiplex. Maten 155 X 20 X 30cm
Met wat passen en meten kunnen er zelfs 3 in.

Hallo Mensen,

ik was de hele lijst met DLG draadjes aan het doorwandelen. En eens kijken of Vrije vlucht ervaringen hier kunnen helpen.
Wat koffers betreft maken 'wij', ze meestal van 2 mm multiplex.
Is in de praktijk stevig genoeg en wordt niet te zwaar.
We stoppen wel 3*3 mm vuren latten in alle hoeken om de vorm en stevigheid te bewaren. Bij mijn eigen (F1B) koffer van 100*25*40 cm gebruikte ik ook B. montage kit om alu-hoekprofielen op de (stoot)-randen te plaatsen (randen van 1 cm geloof ik).
En op de acht hoeken zette ik nog van die eh.. 'metalen beschermhoeken' vast met popnagels.
Netjes schilderen ét voilà!
Wel je koffer altijd dicht doen als ie op het veld staan, daar crashen nl. graag modellen in..

als ik wat modellen af heb, ga ik ook wel zoiets bouwen denk ik ja.

Wel je koffer altijd dicht doen als ie op het veld staan, daar crashen nl. graag modellen in..
Doelfixatie :D, heb je heel erg met paragliden. 1 boom midden op een leeg veld. en waar land die ene cursist. ja hoor, midden in de boom.

Transportoptie:

In mijn Mazda2 past de transportkoffer diagonaal achterin als de achterbank plat ligt. Dat kan dus prima maar er moeten verder geen gezinsleden mee. Ook in een Opel Astra Station past de koffer net niet. Lastig lastig. Mijn zoon kwam met het idee een tweedehands skikoffer te kopen. Dat heb ik dus gedaan. Voor 70 eurie een 2,30 meter lange Thule skikoffer gekocht. Man, man daar kunnen heel wat DLG's in. Maar natuurlijk ook andere kisten. En de familie kan gewoon mee :D

Voor de surfers onder ons. Je kan er prima je zeilen in kwijt. Koop je een nog iets langere koffer dan passen zelfs de deelbare masten erbij.

Uhh skieën........nee dat doe ik niet. :lol:

hhm, goeie tip die ski-koffer.

skiën doe ik idd ook niet, wel windsurfen, snowboarden, paragliden en DLG'en :D.
Nu nog een Auto..... :(

Voor mijn DLG in wording wil ik ook een goede/handige transportkoffer maken.
Hebben jullie nog meer tips en bovenal: fotootjes?

:Dtja natuurlijk een dlg koffer

ik heb er wel twee ,de 1 op het dak en de andere achter de auto
die achter de auto is natuurlijk wel heel makkelijk
daar kunnen tevens fietsen op (die gaan mee omdat je na een drukke wedstrijd vliegen even moet ontspannen ,en vaak vlieg je in een zeer mooie omgeving en daar is het echt leuk fietsen ;)

76347e2c2aea165f.jpg
ja daar gaan zeker wel 9 a 10 toestellen in hoor

Laatst bewerkt door een moderator:
even een klein upje voor dit draadje. eigenlijk al een oud draadje maar om er een nieuw draadje voor te maken vond ik ook onzin.

gister toch maar even begonnen met een koffer voor mijn dlg's. hij is gebasseerd op ruimte voor twee toestellen zoals de twister (dus met afneembaar stabilo). binnenmaten zijn 155*30*20

foto's:

bild2210.jpg

bild2209.jpg

bild2207.jpg

bild2208.jpg

bild2206.jpg

de kist is nog niet helemaal klaar. er komt nog een steuntje voor de rompen. metalen hoekjes aan de buitenkant en hij moet natuurlijk nog gelakt worden en het f3k logo erop ;)

Mooi gedaan!
Twee opmerkingen:
Volgens mij kan met een kleine aanpassing aan de linkerkant er ook nog wel een zender bij...
Die slotjes lijken mij een beetje fragiel, en daar hangt in de praktijk de helft van het gewicht aan als je 'm aan het handvat draagt. Zou je daar niet wat stevigers voor kiezen?

Zo! dat ziet er netjes uit. Super hoor. Ik dacht zelf wat te bouwen van coroplast lekker licht en sterk.

Die layout komt me bekend voor :mrgreen:
En die slotjes, die houden het bij mij al 4 jaar vol. De gehele kist incl modellen weegt nog geen 7 kilo.

454a62f483d0a62.jpg

454a62f48407fb3.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Back