Dlg voor het eerst even echt serieus gevlogen

Vanmiddag voor het eerst even aan thermiek geroken met een dlg.

Het is echt verslavend zeg je voelt alles met een dlg.
Ik denk dat ik ook zo'n kist ga willen, want het is een super gevoel met zo'n kist te vliegen.

Wel wil ik als ik een dlg koop een goeie hebben.

Nou Bertus, sluit je aan bij 'de club". Als je straks vlak bij ons woont zijn er meer dlg-ers bij je in de buurt! (en veeeel weilanden!!)

een highlight is ook al een super kistje vooe 250euro met servotjes in en alles :)

euhm, ff op de link van THEO kijken, hij heet daar Radina.
maar dat is dezelfde als de highlight SAL die je op andere poolse sites nog vind :)

je kan de ailerons wel moeilijk in remmen zetten(dit vind ik niet nodig als je voor de fun DLG't), maar ik heb hem als eerste dlg , en enkele F3K piloten die hem gegooid hebben zijn verwonderd hoe strak en hoog hij omhoog kan gesmeten worden.

ikzelf ben ook SUPER tevreden, en bestel me binnenkort een 2de als reserve.

ik heb mijn CG op 80mm liggen, en dan vliegt hij als een droom ...
heeeel traag kan hij zonder er door te vallen.

echt een aanrader om zeker eens te proberen.
180euro leeg.

dus als het je eerste of 10de DLG word, hij verbaasd je toch :)
en hij is goedkoper dan de blaster2 die iedereen al heeft ;)

Ik dacht al, heeee die ken ik :D. Heb zelf een Turbo 2004, gebruikt gekocht voorzien van servo's en accu. Is een stuk goedkoper en ik heb er nog geen spijt van gehad. Zeker als het je eerste DLG is zal hij schade op gaan lopen en dan ben je blij dat je geen 500 euro hebt betaald...dat kan later altijd nog. De laatste maanden gaat er niks meer stuk en ik denk wel eens over een nieuwe. Tot ik bemerk dat er met het vliegtuig niet zo veel mis is, het ligt vaak meer aan de piloot hoe lang je boven blijft.

ik beweer niet dat er toestellen zijn die beter zijn.
maar zoek eens een DLG aan 180 euro die leeg 180-200gr wegen, en aan een vlieggewicht komen rond de 300gr???
en die dan ook nog is makkelijk links of rechthandig gebouwd kan worden?
blaster2 kan dit niet, omdat deze aan 1 zijde verstevigd is.
ik heb 2 werppennen zodat iedereen kan vliegen.

ik persoonlijk heb al dagen gezocht naar een DLG van die prijsklasse, want ik wil niet perse 2 dezelfde dlg's, maar ik vind gewoon geen enkele die dat leeggewicht heeft, nog is mooi is, en aan 2zijden versterkt is.

dan vind ik die highlight met een vlieggewicht van 300gr er niet zo slecht van af brengen.

Maar ik zie niet waarom zo'n kist kapot moet.
Omdat ze vreselijk sterk zijn op bepaalde punten, en vreselijk kwetsbaar op andere. Als je bijvoorbeeld bij wat wind overtrekt bij de landing en hij valt toevallig op zijn staart, dan breekt die gelijk af. Of als je hem wilt vangen (en dat ga je doen let maar op!) en je laat hem vallen van 30 cm hoogte...krak. Ik kan aardig vliegen maar heb mijn Turbo aan alle kanten gekraakt voor ik het echt door had en niet meer de foutjes maakte van het begin.

Als ik ooit een dlg ga kopen ga ik toch niet heel de middag smijten.
Jawel, dat ga je wel. Het is zó vreselijk verslavend!

Ik snap gewoon niet hoe dit kan echt geweldig.
:-D Ja....het meest pure vliegen wat er is. En je techniek wordt bij iedere vlucht die je met een DLG maakt beter. Dat zie je bij al je andere vliegtuigen terug. Je ziet het direct als je slordig draait, je ziet direct waar de grens van een bel is, alles. Je zult die "lompe kisten" 100% beter gaan begrijpen en gebruiken.

Mocht ik ooit een dlg kopen overweeg ik dat ook.

Ja, dat is slim. Persoonlijk denk ik dat je beter een gebruikte kwaliteitskist kunt kopen dan een nieuwe van de goedkopere klasse. Ik heb van de vorige eigenaar van de mijne ook wat lesjes "repareren" gehad en het is me wel duidelijk dat een goed gerepareerde schade de vliegeigenschappen en sterkte niet noemenswaardig beïnvloed. Een goedkoper toestel heeft naar mijn idee toch vaak mindere vliegeigenschappen en/of zwakke punten die de topklassers niet hebben.

Veel plezier!

Nee.
De Turbo, zelfs de oudere versies, is een beter presterende kist dan de Highlight.

Frans

hey, een vraagje,

ik heb sinds kort de turbo 2006 van Bas in mijn bezit...
hijzelf weet nietmeer precies waar het CG zit.
weet iemand dit CG ? dat spaart me al heel wat proefworpjes om het cg te gaan bepalen.

alvast bedankt.

mvg

ik heb het op 78mm liggen nu :) en dit zonder een grammetje lood.
dus die 80 hoor ik graag ;)

thx

Laatst bewerkt door een moderator:
Back