Documentaire op BBC

Dit mag je als onderzeebootliefhebber natuurlijk niet missen!

Aanstaande vrijdagavond 5 januari, 22.00u op BBC 2, de documentaireserie "Timewatch". Dit keer over het gevecht tussen de HMS Venturer en de U864, waarbij de eerste heeft gewonnen. Overigens is dit volgens de BBc het enige gevecht dat ooit tussen onderzeeboten heeft plaatsgevonden..... :?

Desondanks ongetwijfeld de moeite van het kijken meer dan waard. Zou iemand het op DVD kunnen opnemen?

Groeten,

Rob

Oh dan ga ik die zeker even opnemen en kijken! Ik moet voor school voor het vak Engels een aantal documentaires kijken waarvan ik er nog 1 moet doen, dus dan kan ik deze mooi gebruiken.

Als ik het niet vergeet en als mijn vader de DVD speler niet nodig heeft kan ik hem wel opnemen op DVD maar ik weet het dus niet zeker, misschien dat iemand anders het wel kan doen.

Hallo allen

Deze documentaire is zeer interestant om dat die boot met een lading van 70 ton kwik in stalen flessen onderweg was naar Japan die daar erg omverlegen zaten.

Die stalen flessen beginnen nu door te roesten en lekken kwik.

Op de plek des onheil mag nu niet meer worden gevist.

Gr.Joop

Je kan daar ter plekke nu wel makkelijk zien hoe koud of warm het is...
Vis een vis op, hang 'm aan zijn staart en houdt er een meetlat langs :wink:

Eet niet teveel vis met kwik want dan wordt je steeds zwaarder,je lichaam neemt wel kwik op maar stoot het niet meer af.

Gr.Joop

Mij is het gelukt, maar de "nuttige" scenes zijn beperkt.
Het kwik in het water, komt m.i. door de containers die vernield zijn bij de torpedo inslag, en nog niet door de corrosie. Maar daar wordt spijtig genoeg over gezwegen. De halve bemanning van de Engelse sub is tenslotte gedecoreerd, want het was niet om het kwik te doen, maar om de jet motoren/technologie die naar Japan geëxporteerd werd.

Back