dodehoekspiegel personenauto

Discussie in 'De Non-Modelbouwkroeg' gestart door Observer, 27 feb 2011.

  1. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    tja...als het goed is leert iedereen dat op rijles. Als je motor rijdt (of hebt gereden) weet je wat het is om met beroerde spiegels rond te rijden en zit het er ook wel ingebakken maar dat neemt niet weg dat zo'n extra spiegeltje verrekte handig is.
    Goede spiegels zijn zooooo prettig! Onze espace is veel handelbaarder op de weg dan mijn Yank maar door die kleine speelgoedspiegeltjes werkelijk een ramp in het verkeer.....je zit de hele tijd achterstevoren omdat in die #$^%(&%*&spiegels niets te zien is.
     
  2. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    op de snelweg mocht je anders vaak niet over je schouder kijken hoor ;).

    ook ik doe het wel eens om zeker te zijn dat er niet een of andere pipo van de 2de baan terug naar de 1ste gaat terwijl ik invoeg.

    want die hoek mis je dus net wel degelijk.

    P.S. die spiegels in het voorbeeld staan ook slecht afgesteld ;). in mijn beide spiegels zie ik het handvat van de deur *mm weliswaar maar ik kan ze zien zonder van zit positie te veranderen. Tevens bumperkleeft die blauwe auto bij het inhalen... Dus dat is ook nog is artikeltje 5!

    aanpassing in blauw:
    [​IMG]
     
  3. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Binnenspiegel, buitenspiegel, schouder. In elke lesauto regelmatig te horen :)

    Op de snelweg hoef je minder vaak over je schouder te kijken, omdat je als het goed is, het verkeer om je heen in de gaten houdt en dus weet wat waar rijdt... er zijn immers geen 1000-en kruisingen op de snelweg.
     
  4. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    uhm ik mocht op de snelweg toch echt niet over mijn schouder kijken en daar is een goede reden voor. als je achter je kijkt dan zie je niet wat er voor je gebeurt.
     
  5. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Volgens die redenatie, zou je nooit over je schouder mogen kijken.

    Ik kreeg met mijn rijlessen al (nu 18 jaar geleden) het riedeltje, ook op de snelweg.

    Maar ja.. het gros der Nederlanders wisselt op de snelweg ook van rijstrook zonder richting aan te geven, zowel heen als terug.. dus tsja..
     
  6. Rcforme

    Rcforme

    Lid geworden:
    24 dec 2010
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Nederland, Blaricum, Bijvanck
    Een dodehoekspiegel voor personenauto's, lijkt mij een goed idee. Fietsers worden bijvoorbeeld soms niet gezien, en dan... Boem! (Ik weet uit ervaring dat het niet fijn is om aangereden te worden:evil:! Stom kruispunt! Stomme containerwagen die het zicht versperde! En stomme automobilist die veel te hard op de verkeerde rijbaan reed! Tja, niemand houd ervan om 1,5-maand op de bank te moeten niksen en niks zelfstandig te kunnen doen. Ook de revalidatie was lang en pijnlijk).
     
  7. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    vast weer zo'n fietser die door rood reed..:rolling:
     
  8. Rcforme

    Rcforme

    Lid geworden:
    24 dec 2010
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Nederland, Blaricum, Bijvanck
    Er waren geeneens stoplichten!
     
  9. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Zo'n spiegel is de experimenteerfase al lang een breed voorbij hoor, maar je kan een auto helemaal vol hangen met spiegels....als de chauffeur(euse) ze niet gebruikt heb je er geen moer aan natuurlijk.
     
  10. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Het ligt ook aan het type auto. Bij het ene model heb je er veel minder last van dan bij een ander model. Het blijft een feit dat je niet altijd alles ziet, ook al staat alles perfect afgesteld.
     
  11. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    HAHA, of eentje die dacht "ik ben een zwakke verkeersdeelnemer, ZE stoppen wel"

    1, als ze overal maar tussendoor vroeten, omdat 10 seconden wachten te lang is, loop je die kans.
    2, stomme dit, stomme dat, stomme zus , stomme zo; ligt het echt niet aan jezelf?
    3, stond die containerwagen soms al te wachten op die hardrijder?
    4, je moet je wel realiseren dat die er altijd zijn en dat jij kwetsbaar bent.
    5, heb je nu geleerd dat je als fietser altijd verliest, ook al zou je officieel voorrang hebben gehad?


    Onthoud dit bericht maar goed, als je zelf 30 jaar auto rijdt, zul je zelf schelden op die kl*te jong op de fiets.
     
  12. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    yep....mijn binnenspiegel is een formaliteit. En als alle dames mee gaan zit altijd wel een hoofd voor dus dan gebruik je hem al snel minder. (en dan ga ik even voorbij aan het niet in de spiegel kijken om "zit je naar mij te kijken?" commentaar te voorkomen.....leuk! Pubers!! hahaha)
     
  13. Rcforme

    Rcforme

    Lid geworden:
    24 dec 2010
    Berichten:
    321
    Locatie:
    Nederland, Blaricum, Bijvanck
    Eventjes voor de duidelijkheid: ik stond eerst uitgebreid te wachten bij het zebrapad, keek zo goed als maar kon en er was op beide hoeken van de straat, die ik overstak (elk ±50m van waar ik stond), niks te zien, toen ging ik en, toen ik voorbij de helft van de straat was... BOEM!

    :offtopic: en blij: Ik heb letterlijk een geluk bij een ongeluk, de verzekering gaat me een flinke schadevergoeding geven op een eigen rekening.:)

    :offtopic: en niet blij: Ook al is het zo'n 5 maanden sinds het ongeluk en loop en ren ik als vanouds, is de plek rondom, waar ik mijn scheen- en kuitbeen heb gebroken, gaan zwellen en zeer gaan doen. Mijn moeder vindt dat ik niet mag rennen, springen, lang achter elkaar lopen en geen enkele vorm van sport mag doen.:( De pijn is altijd erg als ik flink ga bewegen.

    En nu weer :eek:ntopic:!
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2011
  14. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    (offtopic; jij hoort om 01:37 uur al lang in bed te liggen ipv op het internet te hangen.
    Dan ben je overdag beter bij de tijd en kun je beter om je heen kijken. . . . . . .
    Mogelijk zie je hardrijders van een grotere afstand aan komen of kun je makkelijker aan de kant vluchten.)

    terzake:
    Met geld en zonder gezonde benen heb je nog geen goed leven terug, sterkte.
     
    Laatst bewerkt: 12 mrt 2011

Deel Deze Pagina