doe het zelf Hovercraft

Gelijk maar wat foto's neerzetten van mijn nieuwste hovercraftje :mrgreen:
3900KV motortje op 3S Lipo's :mrgreen:

full

full

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb hem alleen nog in de tuin geprobeert, maar moet wel hard gaan op de straat denk ik zo :mrgreen:

Edit: Hier een filmpje van een run in de achtertuin:
(Let niet op hoe vaak hij vast komt te zitten :mrgreen: )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen liftmotor zeker?
maar hoe heb je deze gebouwd want ik ong. half internet afgespeurd en uitgepluisd en ben bezig met het uitdenken van mijn tweede model die een snelheid moet halen van 50/60 km/u, ik heb de snelheid van mijn huidige gemeten.
Hij gaat ong.30 km/u...
Maar nog een probleempje mijn bovenkant raakt telkens los van de onderkant,
hoe kan ik dit verhelpen?

mvg,
J.G
 
Hey

Deze heeft idd geen liftmotor. Verder is hij bijna hetzelfde als de bouwtekening, alleen vervallen hierbij de 2 voorste gaten in de bodem en tussen bodem- en dekplaat zit nu 2 cm ruimte. Op die plaats zit nu een ruimte voor de electronica.

Voor je huidige hovercraft zou je een 3S1P lipo aan kunnen schaffen, dan heb je gelijk meer vermogen ;)

Als de delen van elkaar loslaten zitten ze niet goed gelijmd lijkt mij. Wat voor lijm gebruik je precies?

Groeten
 
Hema hobby lijm, het lijmt wel en het is veel goedkoper, maar ik denk er toch maar eens over om uhu por aan te schaffen..
Maar hij heeft dus maar een gat om de lucht uit te blazen?
Dan heeft hij toch nooit genoeg lift?
 
Hey

Ik heb alles met por gelijmd en dat komt niet meer los ;) De carbon verstevigingen heb ik met epoxy vast gezet omdat daar de por wel op loslaat.

Eigenlijk heeft hij nogsteeds 3 gaten om lucht uit te laten, ze zitten nu naast elkaar ipv voor elkaar. Dit heb ik gedaan om te proberen of de neus nu wel op de grond blijft bij hogere snelheden.
Verder is hij nog 2 cm breder om overhellen in de bochten wat te verminderen.
Mocht dit allemaal een succes zijn komt er ook weer een bouwtekening van ;)

Groeten
 
Waarschijnlijk ga ik ook zoiets bouwen alleen dan met een liftmotor achterin voor de (voortstuwingsduct)
En ik ga ook por aanschaffen dan maar wat duurder :p
Hoe heb jij de servo aan dat stangetje vastgemaakt bij de V3, want mijn stuurkwaliteiten zijn nog steeds niet zo best...

J.G
 
Laatst bewerkt:
Ik wil het toerental van mijn lifmotor (niet op afstand) kunnen regelen, zodat ik zo min mogelijk stroom verbruik.
Hoe kan ik dit doen?
En weet iemand waar ik de tekeningen van de griffon 600 kan vinden?

J.G
 
Lijkt me dat je helemaal je toeren niet moet regelen maar de motor gewoon op 100% laten draaien en dan de prop keuze zo maken dat je voldoende power hebt en dus niet te veel.

Een motor wordt minder effectief als je hem zachter laat lopen en je verliest dan ook nog vermogen in een regeling.
Draait je motor te snel moet je een motor met minder toeren kiezen..

Benno
 
Ben hard bezig met ontwerpen van de tweede hovercraft het word een soort van griffon 600 opgebouwd als een griffon 2000 met liftmotor.
Ben trouwens even wezen shoppen bij de Hema en heb daar andere lijm gehaald,
thuis heb ik twee stukjes derpon van 2 bij 3 dwars op elkaar gelijmt.
Absurd hoe vast het zit, het is met de hand niet los te krijgen!
M'n eerste hovercraft doet het trouwens nog prima, heb alleen net voor de derde keer m'n zak moeten vervangen...

J.G
 
Hey

Welke lijm heb je nu ? En heb je uhu por ook al geprobeert?
Dat de rok snel slijt klopt, maar als je na iedere 2 a 3x "uitlaten" de kleine gaatjes en scheurtjes plakt met kleine stukjes brede tape word je rok steeds steviger ;)

Groeten
 
Maar dan word de rok wel steeds stijver en blaast hij zich niet zo goed meer op.
Ik heb nu Hema constructie lijm (gel) voor piepschuim, het is een lichtblauwe tube.
UHU por heb ik nog niet geprobeerd maar, dit wat ik nu heb doet het naar mijn idee super:p

J.G
 
Hey

Dat stijver worden van de rok valt best mee hoor! Want waar de tape zit slijt het ook minder snel!

Groeten
 
Na 3 of 4 keer uitlaten is er bij mij nog niks te zien hoor, pas na een stuk of twintig keer komt er door bijzonderheden wel eens een scheur in...
 
Ik heb het al gevonden, maar voor die gene die het nog niet weten:
Derpon heeft een grove en een gladde kant, eerst verwarm je het depron met de strijkbout, feun of iets dergelijks.
Daarna kan je het buigen met de grove kant naar buiten, de andere kant op kan niet!

J.G
 
Back
Top