dogbone inkorten

• Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
S

SCRT Pilot

Guest
Omdat ik op zoek ben naar een dogbone voor een 1/8 auto met een lengte van 35-45 mm en deze niet kan vinden vraag ik me het volgende af.

Is een bestaande dogbone in te korten door een stuk eruit te slijpen en daarna een bus erover te hardsolderen? Iemand hier ervaring mee?

Leo

ik denk dat solderen niet zal houden. een stalen bus die er strak omheen past en dan vast lassen zal eerder moeten lukken.

Je kunt ook kijken bij kershawdesigns, hij maakt custom dogbones. (bij hem komen de center assen van mijn E-Revo brushless vandaan.) goede kwaliteit, en ook neit extreem duur. :)

Hardsolderen werkt perfect hoor. :) Ik heb een tijdje geleden een kleine Savage-kopie custom gebouwd en daarvoor had ik ook kortere assen nodig.
Ik heb de as doorgeslepen en er dan een klemmende bus omheengeduwd. Uiteindelijk alles aan mekaar hardgesoldeerd en alles houdt perfect. :)

Ik moet er wel bij zeggen dat de gebruikte motor in die auto niet bijster sterk was (.21), dus als je van plan bent er een brushless monster mee te bouwen, dan ben ik er niet zeker van of het houdt.

ik denk dat solderen niet zal houden. een stalen bus die er strak omheen past en dan vast lassen zal eerder moeten lukken.

Je kunt ook kijken bij kershawdesigns, hij maakt custom dogbones. (bij hem komen de center assen van mijn E-Revo brushless vandaan.) goede kwaliteit, en ook neit extreem duur. :)

Thanks, mailtje gedaan. Ik heb intussen stock Kyosho onderdelen besteld om mijn FOR om te bouwen naar elektro. (op de motoren en regelaar na) Als de wielbasis terug gaat van 47 naar 40,5 cm hoop ik dat de draaicirkel zodanig is dat ik de 4 wielsturing kan vergeten, komt het rijplezier ten goede hoop ik. Nu heb ik een stock dogbone van 95mm moeten gebruiken.

Als dit erg duur wordt gooi ik het design om en ga ik de standaard lengte van de Mad Force gebruiken alleen ik wil geen auto hebben die continu op zijn achterpoten loopt, heb ik ook niets aan bij het klimmen en dan kan ik de dure body aan de wilgen hangen.

Hardsolderen werkt perfect hoor. :) Ik heb een tijdje geleden een kleine Savage-kopie custom gebouwd en daarvoor had ik ook kortere assen nodig.
Ik heb de as doorgeslepen en er dan een klemmende bus omheengeduwd. Uiteindelijk alles aan mekaar hardgesoldeerd en alles houdt perfect. :)

Ik moet er wel bij zeggen dat de gebruikte motor in die auto niet bijster sterk was (.21), dus als je van plan bent er een brushless monster mee te bouwen, dan ben ik er niet zeker van of het houdt.

Ik wil twee Titan 12T gebruiken zodat alles zoveel mogelijk uitwisselbaar wordt met de Slash. Ik zit zelf ook met de gedachte er een stalen busje omheen te steken en te solderen alleen alles hangt daarvan af. Even afwachten wat een custom dogbone kost.

ik moet zelf ook nog custom dogbones voor m'n monster beetle kopen. de E-Revo gearbox is een stuk langer als de standaard gearbox, moet dus ook kortere dogbones hebben. (gelukkig zijn de Kyosho en traxxas cups even groot, dus hoeft alleen maar de lengte door te geven, en zal het wel goed komen.)

ik moet zelf ook nog custom dogbones voor m'n monster beetle kopen. de E-Revo gearbox is een stuk langer als de standaard gearbox, moet dus ook kortere dogbones hebben. (gelukkig zijn de Kyosho en traxxas cups even groot, dus hoeft alleen maar de lengte door te geven, en zal het wel goed komen.)

Ben benieuwd of je het zo kunt oplossen, ik ben al weer bijna 100 euro kwijt aan Kyosho parts excl. motoren en regelaar :(.

Bovendien zit ik direct met een hoop delen waar ik niet meer vanaf kom, maar ja, dat krijg je als je perse zelf iets wilt maken.

Back