dogbones zijn te lort voor x-6

Hoi,

Ben bezig om mijn hagelnieuwe x-6 te bouwen. Nu hij helmaal klaar is op de elektronica. Valt me op dat de dogbones te kort zijn. Daar ze niet in de difcups komen. Zijn er twee lengte is omloop.

Heb een Ruddogshop kit. Is op basis van een asso team factory B4 (9035) en een x-6 squared kit. Of doe ik iets verkeerd. Mochten er langere dogbones verkrijgbaar zijn. Waar kan ik deze kopen?

Wat ik verder ook raar vindt dat bij de kit geen snelwissel voor de accu zit. Is dat normaal dat ik de "Batery Quick Change Kit" er apart bij moet kopen.

Hoor jullie mening graag.

Hoi,
De dogbones van de B4 zijn dus wel echt te kort, maar X-Factory heeft er langere en kan je kopen waar men X-Factory parts verkoopt hier bij DMS vind je deze Information Page
Bestel er ook ook een hele hoop shims (Asso part asc7368) bij of het afstands busje (Asso part asc7933) zo moet je minder shims zetten om de zaak op te vullen aan de binnenzijde van de hub..
Ook bij de fabrikant zelf ...
Met snelwissel systheem voor accu heb ik geen ervaring, en ook geen nood aan..

GRTS Dirk

Wel raar op die van mij zitten de originele dogbones :d , ik heb wel de 2 shims aan de binnenkant geplaats ipv. aan de buitenkant , 3mm limitters out in de Losi shocks en staan onderaan helemaal buiten en heb er geen probleem mee ...

Die uitgaande assen zijn om meer droop te krijgen zonder dat ze uit de outdrives komen. (wel handig, geen noodzaak)

Gewoon turnbuckles inkorten of kortere halen.
En de as uitschimmen tot die goed is.

Of limiters in de achtervering.

E-speed hangers zijn ook wel handig als je toch gaat bestellen.
Maar zeker niet alle optie parts want sommige werken elkaar gewoon tegen.

Die dogbones zijn enkel te kort op max. droop, dus shocks zonder limiters.

Zoals Dirk zegt moet je die extra lange assen hebben om de maximale droop te halen.
Quick change battery blabla is voor niks nodig.

even normaal nederlands/vlaams. Heb alles geprobeerd met in draaien van de spoorstangen. Het binneste gat gebruiken of de buitenste van de achter fusee. Maar blijf het probleem houden dat de dogbone veel te ondiep gaat. Daarom dacht ik dat de langere assen een oplossing zouden bieden.

Is dit wel of geen oplossing. Ben nog vrij nieuw met 1:10 is toch wat anders dan bigscale.

Hoi,
De dogbones van de B4 zijn dus wel echt te kort, maar X-Factory heeft er langere en kan je kopen waar men X-Factory parts verkoopt hier bij DMS vind je deze Information Page
Bestel er ook ook een hele hoop shims (Asso part asc7368) bij of het afstands busje (Asso part asc7933) zo moet je minder shims zetten om de zaak op te vullen aan de binnenzijde van de hub..
Ook bij de fabrikant zelf ...
Met snelwissel systheem voor accu heb ik geen ervaring, en ook geen nood aan..

GRTS Dirk

Ge moogt Dirk geloven zenne (om dit uur toch :P) Iedereen rijdt bijna met die langere buitenstukjes (axles). Hoewel het fysiek onmogelijk lijkt, als je op het randje rijdt durft de dogbone er wel uitpoppen bij een crash, daarom de langere axles.
Als spacer kan je ook het binnengedeelte van een gesneuvelde kogellager gebruiken.
Wel opletten dat de langere axle bij full droop niet tegen je arm komt, anders wat naar buiten shimmen of arm wat wegdremelen.
En omdat het geheel van de as nu langer is, bij helemaal inveren opletten dat je niet tegen het binnenste van je outdrive duwt.

Welk van onderstaande hop-ups zijn handig om aan te schaffen. Daar ik nieuw ben in de electro wereld weet ik niet welke handig zijn om te hebben.

AS9635 - Rear anti roll bar set - 3 bars (B4)
XF5660 - Long rear MIP CVD axles - pair (X6, X60 or X6 Squared)
ES001 - Blue aluminium rear camber link mod (X6, X60 or X6 Squared)
AS7368 - 3/16 universal wheel shims
ES002 - Blue aluminium motor plate support (X6, X60 or X6 Squared)
XF1130 - Bottom chassis inserts/covers (original X6) and motor plate support (X6, X60 or X6 Squared)
XF1225 - Battery Quick Change kit (X60 or X6 Squared)
AS7230 - Plastic Ball End Cups, moulded (B4, X6, B44, GT, T4 or X60)
DMS134 - Carbon Shimz - complete anti squat shim kit - 6 pieces (X6, X60 or X6 Squared)

Graag zie ik jullie reacties.

Ik weet niet of je ze al hebt. Maar dingen als een assortiment veren, demper olie en pistons zijn over het algemeen de beste hop-ups die je kan vinden. ;)

Beginnen met die:

AS9635 - Rear anti roll bar set - 3 bars (B4) XF5660 - Long rear MIP CVD axles - pair (X6, X60 or X6 Squared)

De rest is overbodige luxe imo.

Wel nog nuttig zijn 30 graden caster blocks vooraan.
De voorste blauw alu axles met schroefje van een FT B4 durven ook wel eens breken, de gewone met een moer zijn vele sterker en breken nooit.
Verder nog een 78 spur, komt ni zo dicht bij je outdrive.
En veren en pistons zeker zoals Tomboo al zei, en olie 25, 30, 35 , tussenmaten kan je voorlopig mengen.
Meer kan ik niet echt bedenken nu.

Laatst bewerkt:
Welk van onderstaande hop-ups zijn handig om aan te schaffen. Daar ik nieuw ben in de electro wereld weet ik niet welke handig zijn om te hebben.

AS9635 - Rear anti roll bar set - 3 bars (B4)
XF5660 - Long rear MIP CVD axles - pair (X6, X60 or X6 Squared)
AS7368 - 3/16 universal wheel shims
ES002 - Blue aluminium motor plate support (X6, X60 or X6 Squared)
XF1130 - Bottom chassis inserts/covers (original X6) and motor plate support (X6, X60 or X6 Squared)
XF1225 - Battery Quick Change kit (X60 or X6 Squared)
AS7230 - Plastic Ball End Cups, moulded (B4, X6, B44, GT, T4 or X60)
DMS134 - Carbon Shimz - complete anti squat shim kit - 6 pieces (X6, X60 or X6 Squared)

Graag zie ik jullie reacties.

hey.

deze #2601 Axle, Front, Trailing, X - 6/6 Sq/B4 - New

zullen ook zeer goed van pas komen, omdat de blauwe alluminium van asso welleens "snappen" deze zijn van staal, en blijven gewoon heel.

verder handig: rollbar-kit lange assen, t-plate op de motorplaat
de batterij houder: gewoon vastschroeven, deze is voor de stevigheid van het chassis!!

ligt aan de ondergrond waar je gaat rijden, maar een plastic chassis is een aanrader meer flex=meer mechanische grip.

owja, carbon shimz: not, leuke bling bling, maar niet nuttig
gr stefan

Hoi mede racers,

Het ziet er niet naar uit dat ik de bestelde CVD MIP assen voor mijn X-6 Squared op tijd binnen ga krijgen van DMS.

Nu wil ik even concreet weten wie een set CVD MIP assen overheeft en deze aan mij wil uitlenen zodat ik toch de tweede wedstrijd van het Winterkampioenschap in Rosmalen kan rijden.

Mocht je een set CVD MIP assen voor de X-factory X-6 overhebben en je wilt deze tijdelijk uitlenen. Stuur me dan even een PB.

Alvast bedankt.

Niels

Back