Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Onder andere in Lemmer en in Delfzijl,
maar ben bang dat je daar het geld niet voor hebt en dat je een schaal kleiner zoekt.
Dokkum klasse
zou eens met ze bellen, meestal zijn er aan boord ook wel die "hun" schip in model hebben of willen hebben.
Ik weet dat er aan boord van de ms Bernisse een model staat, maar dat is de Beemsterklasse.
Dacht dat het bouwpakket van de Dokkumklasse een bijzondere was die door een eenmansbedrijfje werd samengesteld.
Heb een tijd terug er nog eentje zien liggen bij Muco modelbouw in amsterdam. Misschien even bellen of die er nog steeds ligt?
Gr robin
Onder andere in Lemmer en in Delfzijl,
maar ben bang dat je daar het geld niet voor hebt en dat je een schaal kleiner zoekt.
Dokkum klasse
zou eens met ze bellen, meestal zijn er aan boord ook wel die "hun" schip in model hebben of willen hebben.
Hoi Alje
De Dokkum klasse is identiek aan de Wildervank Klasse.
Alleen is de Dokkumklasse in de vaart genomen met amerikaanse steun
en de Wildervank Klasse met eigen middelen.
Misschien is de Wildervank klasse wel te krijgen.
welk boot had je in gedachte om te bouwen ik bedoel dus de naam van de boot.
ik zal deze topic volgen omdat mijn vader vroeger op de Gieten M 805 heeft gevaren en dit was de Wildervank klasse.
dokkum was gewoon een dokkumklasse schip, wildervank een wildervankklasse.zoals eerder geplaatst zijn de dokkumkklasse schepen met amerikaanse steun gebouwd, maar het verschil in de schepen zelf was de motorisering. in de dokkumklasse staan MAN's, in de wildervank klasse stonden werkspoor geloof ik. na wat problemen met die laatste(deksels die van het carter afvlogen e.d.) zijn die versneld afgestoten. van beide schepen zijn er omgebouwd tot duikvaartuig, waaronder de roermond, en ik geloof dat er alleen van de dokkumklasse een paar tot jager verbouwd zijn. De meeste schepen hebben veel tijd in reserve doorgebracht, de motoren op de roermond hebben vrij weinig slijtage daardoor. hopelijk volgend jaar weer eens varen met die boot, dat ding ligt al 24 jaar stil, langer als ik leef. beide klassen vallen wel onder de WU klasse, waarvan vergelijkbare schepen over de halve wereld rondgevaren hebben, tot een polyester versie aan toe.
Dammm susho die is best groot te groot
ander krijg ik gedonder thuis
een super site bedankt
![]()
Daar heb ik wel een oplossing voor hoor
Stuur die andere sexe een half jaar op vakantie
En je heb het hele huis tot je beschikking
mvg
Frederik