dolgedraaide schroef in motorsteun??

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Louis H, 8 jul 2004.

  1. Louis H

    Louis H Guest

    hallo,

    ik heb bij mijn mugen msx-3 een kruisschroef dolgedraaid, deze schroef houd de motorsteun op het chassis.Deze schroeven had ik gelocktite.
    dus een schroef is echt helemaal dolgedraaid.Weten jullie hoe ik deze er uit kan krijgen omdat ik nu mijn motor niet meer kan verplaatsen. :cry:
    :cry:
    alvast bedankt

    groet louis H.
     
  2. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    met een tang ?

    anders kop uitboren en nieuwe motorsteun
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    verhitten.....
     
  4. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    ja, die truuk ben ik laast ook achter gekomen, locktite kent de eigenschap dat het zacht wordt bij hitte. op die manier kan je de schroef wel los krijgen...

    het enige is dat wanneer de schroef echt helemaal dol is het nog geen zin heeft aangezien je geen grip op de schroef kan krijgen...

    dan meot je dus gaan uitboren... laat dit een les zijn voor de volgende keer. als hij vast zit niet gaan wrikken want dan wordt de schroef dol, maar even verhitten. dan krijg je hem zo los!

    laterr, thomas
     
  5. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Schroefkop eraf boren en fatsoenlijke boutjes/ gereedschap kopen. Koop bij je modelbouw winkelier van die geharde imbusboutjes en een setje Hudy schroevendraaiers. Voorkom je dit gezeur!

    ...overigens was je schroef wél heel gebleven als je een passende schroevendraaier had gepakt... :)
     
  6. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Goed gereedschap is inderdaad het halve werk...

    Of je nu kruiskop of imbus gebruikt, altijd het juist passende gereedschap gebruiken...

    Iets wat je met locktite hebt vast gezet kan je vaak weer loskrijgen door de bout te laten "schrikken" of door de boel te verwarmen (helaas niet altijd mogelijk!).

    Als je bij de kop van de kruiskopschroef kan komen gebruik dan een zijkniptang. Plaats deze recht er op, net alsof je de kop van de schroef in tweeen wil knippen... Even knijpen en voorzichtig draaien...

    Bij gebruik van een waterpomptang of kombinatietang sloop je vaak alleen de kop zonder dat deze los komt...

    Kun je er niet bij komen met een tang, dan voorzichtig de kop wegboren!

    Suc6!
     
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Kies de juiste Loctite, sommige soorten zijn van z'n leven niet meer los te krijgen.
     
  8. Hermen

    Hermen Guest

    Allermooiste is schroeven gebruiken met een torx kop.
    Veel meer grip dan een kruiskopschroef en een inbus!
     
  9. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    is dat zo'n kop met een soort sterretje erin?
     
  10. Mari

    Mari

    Lid geworden:
    8 apr 2004
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Oss
    Juist... je hebt 2 uitvoeringen van deze schroef, de ene uitvoering heeft in het midden van dat "sterretje" nog een puntje zitten...
     
  11. pieter007

    pieter007 Guest

    kan je niet met een dremeltje een gleufje slijpen en dan verhitten (voor de loctite) en dan een platte schroevendraaier gebruiken ?
     
  12. cooper

    cooper

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    4.177
    Locatie:
    Mechelen/Gent,Belgie Onderschijtingen: al z
    ja als het niet wil lukken kan je allles proberen..
     

Deel Deze Pagina