dom vraagje.....

• Topicstarter Topicstarter mindbender_tm
  • Startdatum Startdatum
M

mindbender_tm

Guest
Hallo
Ik zoek een verbrandingsmotor met trekkoord om te gebruiken op mijn glijboot. Kan je een motor van een auto ombouwen tot een schroefmotor? Er zit daar een vliegwiel of zoiets op...??

volgens mij moet dat wel lukken, alleen dien je even te letten op de verbinding van de schroef en de krukas van de motor.....
Ook heeft een bootmotortje een waterkoeling, mocht je een automotortje erin zetten zal je ofwel de koelkop dienen te vervangen, ofwel de motor te voorzien van voldoende luchtkoeling.......

Het is niet om in een bootje te bouwen, maar OP een bootje!

Hier zie je het voorbeeld
normal_1501.jpeg

Dan moet je een vliegtuig motor gebruiken is nog goedkoper(dacht ik) ook

Maar ik heb nog geen vliegtuigmotor gevonden met een trekkoordje om te starten. Het is namelijk zo, dat er rond de schroef een kooi komt, zoals op deze foto, en dan kan je niet meer bij de schroef om te starten. Dus heb je dan een trekkoordje nodig!

84_1.jpeg

Zoek het in de wereld van de heli's, ik geloof dat daar een trekkoortje wel eens togepast wordt.

Een automotor is niet aan te bevelen. De motor heeft een heel ander werkgebied dan een vliegtuigmotor en kan door de hoge toeren de prop uit elkaar doen spatten.

Back