Domping

Vraagje.
Zit er in jullie F5J kisten domping en side trust ingebouwd of wel staat de motor iets naar onderen en iets naar rechts . Eigenlijk denk ik dat domping niet nodig is. Een goed afgestelde kist zou in speedstand rechtdoor moeten gaan ongeacht of de motor sneller of langzamer loopt. Een beetje side trust is misschien wel belangrijk. hoeveel? Graatje of 2?

Alex

Bij mijn elektro Supra heb ik geen side trust. En ik mis er persoonlijk niets aan.

Een klein beetje domping zit er wel in, maar zoiets is ook makkelijk te mixen met hoogte.

In speedstand (zonder motor) wordt mijn elektrosupra wel steeds sneller....

Zit er in specifieke electro rompen site trust ingebouwd?

Nog een vraagje? Welke dikte goudcontacten word het meest gebruikt?
Te verwachten stroomsterkte ongeveer 30 Amp.

Als ik niet alles op 4 mm had gehad zou 3.5 mm mini connectors hebben gebruikt. Die zijn volgens tot 40 a 50 A zonder problemen te gebruiken. Vaak zitten die ook op de gebruikte borsteloze motoren.

Volgens mij heeft de Xplorer redelijk wat domping, niet gemeten, maar zou best minder kunnen hebben. Verder de zijwaardse is denk ik niet echt nodig er redelijk langzame en weinig vermogen/koppel hebben.

Ik heb het vaak mis dus .... wees voorzichtig met het overnemen van mijn ideeen.

Bij de Xplorer heb ik het niet exact nagemeten maar ik schat dat de motor circa 3 graden domping heeft t.o.v. de profielhartlijn v.d. vleugel. Sidethrust is er niet.
In elk geval gaat het model met deze domping precies in die richting waar jij hem heen stuurt. Of 0 gr. omhoog, of 20 of 40 ........

Ik heb daarmee geexperimenteerd maar mijn flaps staan altijd in de cruise positie.
Een F5J is geen rocket-ship, dus de flaps in speed is overdreven en bij weinig vermogen kun je met de flaps in cruise afdoende langzaam vliegen om te "zoeken".

Ik heb juist de flaps en rolroeren in een standje tussen speed en normaal in staan. Maar alleen bij vol gas. Bij half heb ik ze normaal staan, lekker de omgeving betasten enz. "Speed" is alleen om snel naar de thermiek te rennen.

Ik gebruik een 3 standenschakelaar voor de motor. Alleen bij vol gas heb ik een klein beetje down mee gemixt. 1 mm ofzo. Werkt prima

Back