Don't fix it if it aint broken

Waar ben ik mee bezig dacht ik al kruipend op de grond gewapend met een zaklamp op zoek naar het zoveelste weggesprongen mini mecano schroefje..

Heli in onderdelen op tafel en een weigerend fixeerschroefje van het onderste tandwiel.

Uiteindelijk alle wegspringende schroefjes op 1 na gevonden.
Bovenste tandwiel met 1 schroef vastgezet en het onderste tandwiel met een langere blade-schroef. 1 van de blades zit nu vast met het kapotgedraaide tandwiel-fixeer schroefje, kan net.

Maar we vliegen weer, en wat gaat dat soepel met nieuwe tandwielen.
Kan gewoon vooruit vliegen en bochten draaien zonder vol pot te geven.

Zodra de mini-mecano setjes weer op voorraad zijn bij de RC boeren ga ik er meteen een aantal op voorraad nemen. Dat ieniemienie materiaal is goed voor eenmalig gebruik, zelfs met een goede schroevendraaier gaat het de 2e keer aan gort. Overigens wel een aanfluiting dat een tandwielset zonder schroeven geleverd wordt..

Goed gereedschap is het halve werk

Ik heb veel verschillende kruiskop schoevendraaiers en zelfs de meest slappe/gare/zwakke schroefjes draai ik niet gaar.... (okay, heel af en toe wel) ... dus gewoon even op zoek naar de juiste kop

Over welke heli uit welke van je diverse topics gaat dit nu? Misschien een idee om je ervaringen en vragen in 1 topic te houden, dan is het wat overzichtelijker. Je vraag over het lijmen had daar dan ook in gekund, als het om schade aan weer dezelfde heli gaat tenminste.

Wat betreft die schroefjes, het is inderdaad vaak blik. Een goed passende schroevendraaier helpt, maar is geen garantie dat je niks stuk draait. Beter voorkomen dat je crasht, voor zover mogelijk, want al is alles te vervangen, met dit soort complicaties wordt een simpel vervangklusje al snel een puzzel...

Niet zo zeuren indoorvlieger, ga es lekker buiten vliegen, word je vrolijk van!

Dus lekker crashen en repareren zodat je weer nieuwe topics kan aanmaken!

lol (hoop dat je tegen een grapje kan) ;)

Oh, geen probleem, en met mijn Solo Pro vlieg ik ook liever buiten dan binnen (moet mijn forumnaam maar veranderen dan :-) ). Kun je tenminste meters maken. En vrijwel crashvrij, alleen gisteren op een nieuwe plek gevlogen en vergeten dat er een klein hekje stond. Snelle low pass, net erlangs maar wel redelijk hard op de grond. Deukje erbij in de canopy. Paar minuten later kwam er een windvlaag, en toen met de staart in het hek. Geen schade gelukkig, op tijd het gas eraf gehaald, om de rotoren en motoren te sparen.

Kijk, en van mij mag iedereen topics maken zoveel hij wil, maar ik denk wel elke keer, "hee, een nieuw topic, en dan blijkt het over dezelfde heli te gaan als uit 2 andere topics. Dan denk ik, houd het wat centraal, en als je crasht met je heli, stel de vraag over het repareren in hetzelfde topic, etc. Maar uiteindelijk oordeel ik daar niet over natuurlijk. ;-)

haha ;)

Gelukkig maar dat je de crash tegen het hek nog redelijk kon opvangen. (scheeld weer een nieuw topic .. lol) Betreft de topics, ach ja, je heb wel gelijk maar wat maakt het uit nietwaar ;)

@ indoorvlieger.
Fase kinderspeelgoed zijn we voorbij, onderstel lijmen is algemeen voor vele rc heli's net als "fixen".

Lijm, plakband, soldeerbout, t-raps, etc zijn lapmiddelen om toch nog wat vlieguren te maken tot de onderdelen binnen zijn. Het maakt volgens mij ook niet zoveel uit wat je gebruikt als het maar werkt :D

O ja, ik heb een Easy Copter XS, Robbe noemt het een Blue Arrow en Walkera een 5#10. Ontwerp is redelijk op de micro mecano schroefjes en nylon gears na dan.

Stel dat je een tandwielschroef in 2-een draait, uitboren of shafts doorzagen/knippen als je aan nieuwe tandwielen toe bent :?:

Als de shaft losligt vanwege tandwielwissel, wel of niet smeren en waarmee :?:

@ allen, een prettig weekend :proost:

Back