Donuts-Models Geebee R3

Hoi allemaal,

onlangs was ik op de beurs in Waver en zag er een kitje van een indoor Geebee R3. Ik vond hem mooi, maar vond de prijs nogal veel. Daarom later op het web gaan zoeken en vond een winkel waar hij toch 20 EUR goedkoper was. Dus na het werk even binnengesprongen en hem gekocht.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik slechts had gekeken naar het "mooie" ervan en niet naar grootte, gewicht enz...Daarom voelde ik me een beetje bedrogen toen ik de doos opendeed en er eigenlijk erg veel lucht in terug vond. Maar goed, eigen schuld, dikke bult !

Dus toch maar aan het bouwen gegaan.

Dit is de doos. Ziet er al goed uit.

normal_GeebeeR3_01.jpg

Een erg mooie handleiding met kleurenfoto's. Alle teksten in het Frans en daaronder in het Engels :

normal_GeebeeR3_02.jpg

De bijgeleverde zaken beperken zich echt tot het broodnodige, niet meer, niet minder. Zo ook dit kleine zakje met wieltjes en stootstukken (een soort van zachte, plooibare plastiek) en wat touw :

normal_GeebeeR3_03.jpg

Dan werd het tijd om de (erg mooi uitgesneden) depron onderdelen los te maken uit de mallen :

normal_GeebeeR3_05.jpg

En toen kwam de verrassing. Het toestel is MAAR 70cm spanwijdte... :-)

normal_GeebeeR3_08.jpg

Vanaf dan is het vooral de rollen e.a. roeren afschuinen en plakken met tape.
Dan de romp aan elkaar lijmen. Had wel een beetje te veel lijm gebruikt en de romp was aan de tafel gaan plakken :-(

normal_GeebeeR3_11.jpg

Erg mooi, de wielhouders lijmen (mooi 90 graden) :

normal_GeebeeR3_13.jpg

Daarna moest er vooral veel carbon gelijmd worden voor de vleugels, de wielhouders en de romp. Tot mijn spijt was er van beide diktes carbon net 10cm te kort... Da's wel jammer, zeker omdat ik niks verspild had en voldeed aan de juiste maten. Gelukkig heeft elke indoor modelbouwer altijd wel wat carbon liggen. :-)

normal_GeebeeR3_16.jpg

Daarna kon ook de bovenkant erop:

normal_GeebeeR3_18.jpg

Daarna 3 kleine servootjes erin. Is wel jammer dat de voorziene gaten voorzien zijn voor een specifiek model van servo. Daardoor moet je ofwel zelf je gaten gaan kleiner maken of een andere oplossing zoeken om ze goed vast te krijgen.

normal_GeebeeR3_21.jpg

Resultaat : mooi hé !

normal_GeebeeR3_24.jpg

Gisteren heb ik nog de roeren verbonden aan de servo. Bij de rolroeren gebeurt dat met carbon en plastieken onderdeeltjes, waarvan ik er al eentje per ongeluk had kapot gebroken. Jammer dat er niet zo één of twee reserve bijzitten, dus nu maar hopen dat de lijm goed houdt !

Bij het hoogte-en richtingsroer gebeurt dat met de bijgeleverde koord (pull-pull dus).

Nu uitkijken voor een bijhorend motortje. Waarschijnlijk gaat een ander indoor model zijn motor en regelaar een tijdje moeten missen ! :-)

Alle andere foto's, vind je hier !

Het toestel weegt nu, zonder motor, regelaar en batterij slechts 50 gram !!!

groetjes,

Davy

Kristof,

deze komt van bij Albatros ! :-)

Nog niet gevlogen, heb deze week geen tijd gehad. Model is dus nog steeds motorloos!

Groetjes,

Davy

Back