Nu schrik ik niet snel, maar vanmiddag..
Mooi weer, bakken thermiek,even vrij, dus vliegen.
Epsilon opgebouwd, alles gechecked, incl motor.
Geef gas, wil de kiste weggooien, ineens een enorm klap en trilling. Direct gas dicht, kist nog in de hand.
Wat is er gebeurd?
1 prop is losgeschoten van de prophouder, bij de Epsilon een bout met borgring(etje). Prop is 1 meter verder in het gras gekomen, motorschot uit de romp getrild, richtingsroer losgetrild, winglets idem en zelfs 2 schroefjes waarmee een servo in de romp vastzat.
Zie foto.
Als dit op hoogte was gebeurd....
Als dit was gebeurd met de toeschouwer net iets rechts voor me, ipv achter me.
Les: ik gooi de andere bout met borgring weg en zet daar een bout met zelfborgende moer en locktite in.
Nieuw motorschot ben ik aan het maken, het huidige blijkt uit 2x 2,5mm lawaaibomentriplex te bestaan.
Groet
Joris
Mooi weer, bakken thermiek,even vrij, dus vliegen.
Epsilon opgebouwd, alles gechecked, incl motor.
Geef gas, wil de kiste weggooien, ineens een enorm klap en trilling. Direct gas dicht, kist nog in de hand.
Wat is er gebeurd?
1 prop is losgeschoten van de prophouder, bij de Epsilon een bout met borgring(etje). Prop is 1 meter verder in het gras gekomen, motorschot uit de romp getrild, richtingsroer losgetrild, winglets idem en zelfs 2 schroefjes waarmee een servo in de romp vastzat.
Zie foto.
Als dit op hoogte was gebeurd....
Als dit was gebeurd met de toeschouwer net iets rechts voor me, ipv achter me.
Les: ik gooi de andere bout met borgring weg en zet daar een bout met zelfborgende moer en locktite in.
Nieuw motorschot ben ik aan het maken, het huidige blijkt uit 2x 2,5mm lawaaibomentriplex te bestaan.
Groet
Joris
Laatst bewerkt door een moderator: