Door de bomen het bos niet meer zien.

• Topicstarter Topicstarter Flyboarder
  • Startdatum Startdatum
F

Flyboarder

Guest
Hoi,
Ik heb totaal nieuw op het gebied van rc helicopters.
Ik ben opzoek naar een heli van ong. 150\200 euro.
Ik heb is wat rond gekeken, maar er zijn zoveel verschillende soorten en modellen dat ik de weg helemaal kwijt ben.
Ik wil er mee binnen kunnen vliegen en met lichte weers omstantdig heden ook buiten. Deze kwam ik tegen op internet en die leek mij wel leuk, met ook wat extras zoal camera en andere accu. http://www.hobbyjapan2000.com/store/proddetail.php?prod=DRAFL35
Hier in de buurt ze een Vlieg club, waar ik denk ik heen ga om hem door iemand te laten afstellen en het een beetje te leren.
En het liefst ook een waar een kabel bijzit (of later bij kan bestellen) zodat ik de controller op de pc kan aansluiten om te oefenen.

Al vast bedankt,
Joost

En ik had nog een vraag: Als je er een camra onder hebt hangen, waar sluit je de ontvanger dan op aan om het op te nemen?

En waar ze op die club ervaring mee hebben zou ik niet weten. Ik weet dat ze er zijn maar meer ook niet.

<mening>
Een DF35 is denk ik niet echt een beginnersheli. Qua maat is het net geen indoorheli en net geen buitenheli, wat het een beetje lastig maakt. Met meer als windkracht 2 word leren vliegen al lastig, daar is hij eigenlijk te klein en licht voor.
Verder is je budget een beetje karig voor deze kist; Als je een leuke middag wil vliegen, zal je er 2 accu's en een snellader (Voor de auto?) bij willen hebben. Dan kan je per uur 30 minuten vliegen.
Als je met hetzelfde budget nou een DF4 koopt, hou je geld over voor accu's en een lader. Verder kan je dan (leren?) vliegen in een hal, en met weinig wind buiten. Als je hem een keertje crashed heb je niet gelijk 40 euro schade, wat met de DF35 wel zo is. En als je dan kan vliegen kan je je geld in een andere heli steken!
</mening>

In ieder geval veel succes met je keuze, met de huidige hoeveelheid micro's is het errug lastig ;)

Groetjes,

Ton.

Ik zou als ik jou was ook maar een df04 kopen. De meeste beginners beginnen ook met deze heli. Het is een goedkope heli waar je het makkelijk mee kan leren. Crashes kosten meestal ook bijna nix (behalve als je net zo als mij crasht :D :D ) En leren met een cp heli is nogal lastig, want toen ik begon met heli vliegen toen begon ik ook met een fp heli en in het begin raakte wel bij elke vlucht mn bladen de grond. Als dat gebeurt bij een cp heli dan moet je na elke vlucht nieuwe bladen moeten kopen en das niet echt handig om na elke vlucht nieuwe bladen te kopen.

Dit leek me wel een leuke aanbieding. http://www.hobbyjapan2000.com/store/proddetail.php?prod=NO4-VALUECOMBO
Zit gelijk een trainings kit bij en reserve onderdelen. Ik zou er graag een draadloze camera onder willen hangen: http://www.hobbyjapan2000.com/store/products.php?id=13
Alleen heeft hij genoeg power om deze mee te nemen? En is het mogelijk om hiermee zelf te leren vliegen, of heb je echt hulp nodig van een expert (gelukkig zit hier een vliegclub in de buurt) En kun je er ook redelijk indoor mee vliegen? Dit waren eerst wel genoeg vragen voor deze keer.

Gr Joost

De heli lijkt me geen slechte deal, van de camera mag je niet te veel verwachten, dat is speelgoed (maar kan wel leuk zijn, tis maar wat je er zelf aan uit wilt geven). Ik zou nog wat reserve onderdeeltjes bijbestellen en de camera laten. Ff zoekfunctie gebruiken om te lezen wat mensen zoal stuk vliegen aan hun Df04. Opletten ook met de douane, maar daarover is ook genoeg te lezen in diverse draadjes.

Pin me er niet op vast.
Maar ik heb gehoord dat de df04 geen camera mee kan nemen.
Het hele camera pakketje weegt bijelkaar namelijk een 80-100 gr.(inclusief extra batterij)

Maar ik zij al, pin me er niet op vast.

(Ik had volgens mij op hobbyjapan iets gelezen dat zij het alleen aanraden bij een 36)

Een DF4 krijgt een camera van de grond met 3s740 lipo. Of je DF4 dat trekt is maar de vraag, soms fikken de boardjes uit op 3 cellen... Maar goed. Je kan denk ik dat cameragedoe het best uit je hoofd zetten. De geboden camera's zijn crap, en voor je ermee kan vliegen ben je zomaar 3 maandjes verder. Toegevoegde waarde 0. Een camera zorgt er ook voor dat je i.p.v. 15 minuten ineens nog maar 4 minuten kan vliegen, en dan is de lol er ook wel af.
Ga gewoon eerst leren vliegen, en dan pas met gadgets lopen klooien...

Groetjes,

Ton.

Dan word het waarschijnlijk een df #4 combo paket. Met trainig kit extra bladen en 2 accu's. En daar mee leren vliegen, en als het bevalt msichien iets groters kopen en dan aan gadgets gaan denken.

Mijn df4 is ook mijn eerste heli. Ik heb er mee leren vliegen, wat gepaard ging met een aantal chrashes. Ik heb nog geen nieuwe onderdelen hoeven kopen! Hoewel mijn heli nu erg gammel is (landingsgestel half gebroken, staartbuis gepleten) doe ie het nogsteeds. Beetje tape en secondenlijm doet wonderen! Ik ben echt zeer blij dat ik met deze heli ben begonnen, hij leert je (lees: mij) vliegen zonder al te veel extra kosten!

Luuk

Back