doorstappen naar nieuwe auto

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door Erik van Trigt, 26 jun 2021.

  1. Erik van Trigt

    Erik van Trigt

    Lid geworden:
    26 jun 2021
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Nijkerk
    Mijn zoontje heeft nu paar jaar zichzelf vermaakt met zijn huidige auto maar wilt iets nieuws.

    Hij heeft nu een Team Durango DEX8 met alle toebehoren en een onderhoudskist.

    Nu probeer ik voor hem een redelijk prijs te bepalen wat hij om marktplaats ervoor kan vragen, maar ik zie geen vergelijkingsmateriaal. Kunnen jullie mij een globale richtprijs geven?
     
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Vrij bieden? Het is wat de gek ervoor geeft... misschien is iemand nét maanden op zoek naar zoiets, of nét niet...
    Zal ook wat afhankelijk zijn hoe compleet alles is, leeftijd, in welke staat, enz...

    Gewoon advertentie maken met foto's en duidelijke omschrijving en de reacties afwachten. Wij kunnen hier wel 'de helft van de nieuwprijs' roepen, maar als uiteindelijk niemand dat ervoor wil geven heb je er ook weinig aan.
     
  3. Erik van Trigt

    Erik van Trigt

    Lid geworden:
    26 jun 2021
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Nijkerk
    Maar soms heb je van die snelle jongens die net doen alsof 150 euro een godsgeschenk is terwijl vanaf 250 veel redelijker is.
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Is het de RTR versie of de race kit?
    Je kunt natuurlijk naar soortgelijke auto's van bv Kyosho kijken die uit een dezelfde tijdperk komen.

    De prijs staat en valt met hoe die geleverd wordt. De status van de auto, motor en ook de gebruikte apparatuur speelt een grote rol. Een simpele RTR zender met RTR servo's zal eerder de waarde drukken dan verbeteren.
     
  5. Erik van Trigt

    Erik van Trigt

    Lid geworden:
    26 jun 2021
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Nijkerk
    Geen idee hoe ik het verschil zit. Ik denk dat het de RTR versie is. Hij kwam in zo'n complete doos
     
  6. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Je moet natuurlijk eerst wel weten wát je precies verkoopt, hoedanook: omschrijving + foto's ofwel hier, ofwel op MP aub, zonder is het gissen...
     
  7. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    RTR ofwel Ready to Run komt inderdaad compleet gebouwd met zender, servo's en een motor (veelal met een trekstarter of rotostart)

    Dat drukt de prijs aardig gezien zo'n RTR kit iets van 400 tot hooguit 500 gekost heeft.
     
  8. Erik van Trigt

    Erik van Trigt

    Lid geworden:
    26 jun 2021
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Nijkerk
    Ergens staat die prijs mij ook bij. Dank je wel voor deze info.
     
  9. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Ik heb de auto net eens op gezocht. en ik zie alleen fotos van elektrische. En jullie hebben het over servo'S en Trekstarter. Was de DEX8 ook als nitro gemaakt dan?
     
  10. gekkegerrit

    gekkegerrit

    Lid geworden:
    8 jun 2021
    Berichten:
    5
    Locatie:
    utrecht
    omdat je zoontje een andere auto wilt, is het handig om eens bij een rc winkel langs te gaan waar ze ook 2e hans autos verkopen.
    dan kan je hem inruilen tegen een nieuwe (dan moet je waarschijnlijk wel bij betalen). bij de rc winkel in oisterwijk hebben ze altijd heel veel 2e hands autootjes.
    dus misschien is het interesant om daar een keer langs te gaan om te kijken wat ze er voor geven. misschien kan je hem dan zelfs inruilen tegen een 2e hans auto die je zoontje graag wil hebben.
     
  11. Gerrie's rc's

    Gerrie's rc's

    Lid geworden:
    22 jun 2021
    Berichten:
    217
    Locatie:
    Dedemsvaart
    Das wel een goeie ja. Ik woon niet dichtbij. maar de tweedehandse auto zijn daar niet te duur. en je weet dat ze goed zijn, Anders worden ze niet verkocht
     
  12. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Auto staat in de verkoop rubriek reeds als "verkocht".
     
    Gerrie's rc's vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina