doorzichtige indoortjes

Discussie in 'F3P' gestart door Vincenzo, 26 aug 2012.

  1. Vincenzo

    Vincenzo

    Lid geworden:
    20 jun 2007
    Berichten:
    414
    Locatie:
    Alken Belgie
    [​IMG]

    Hoe bekom je dit? gebruikte materialen,... graag wat info
     
  2. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Gebruikte folie is Mylar

    Zie ook
    mylar-folie-film
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  3. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
  4. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    ... en veel geduld... heel veel geduld ;)
     
  5. Vincenzo

    Vincenzo

    Lid geworden:
    20 jun 2007
    Berichten:
    414
    Locatie:
    Alken Belgie

    dat is geen probleem, nog 2 maanden om zoiets in elkaar te krijgen :)
     
  6. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    Het ziet er leuk uit maar het is lastig te bouwen en recht te krijgen.
    Bespaar je de moeite want een goed gemillde Depron Aero kist is net zo licht (soms zelfs lichter)
    Maar als je er mee wilt experimenteren hou ik je niet tegen hoor!
     
  7. knife-edge

    knife-edge

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    4.397
    Locatie:
    Zutendaal
    Inderdaad, zo een doorkijk shock wil ik niet hebben ! Het zicht moet ook wat , zeg ik :yes:
     
  8. calmatosport

    calmatosport

    Lid geworden:
    16 okt 2007
    Berichten:
    1.186
    Locatie:
    Delft
    Bij de laatste IITOP wedstrijd vlogen er een paar rond, één daarvan was bijna niet gespoten/bestickerd en je zag dan soms echt alleen een carbon frame rondvliegen!
    Wel zag je bij sommige modellen echt dat vleugels gingen buigen en roeren flutteren ondanks de lage snelheid.
     
  9. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Lijkt me inderdaad moeilijk om zo'n constructie - vooral - torsiestijf te krijgen.

    Ik merk hoe moeilijk het is een volledig doorgefreesd depron model bespannen met mylar voldoende torsiestijf te krijgen...

    Je bouwt er dan best ook 2 om er 1 als backup te hebben... ik zou er ook niet aan beginnen. En voor het gewicht moet je het inderdaad niet doen.
     
  10. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    Hopelijk vervuil ik het draadje niet, maar:
    Op welke manier is de accu bevestigd?
    Wat zijn de standaarden hiervoor bij F3P?
    Ik heb met klitteband wel eens een deel van het model stukgetrokken....
    En soms lijkt klitteband te slap....
     
  11. Erik 3D

    Erik 3D

    Lid geworden:
    21 feb 2007
    Berichten:
    728
    Locatie:
    Wormer
    Geen klitteband gebruiken maar van depron een bakje maken, twee koolstof pennetjes erin, en elastiekje over de accu.
    m.v.g. Erik
     
  12. crins

    crins

    Lid geworden:
    21 okt 2005
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    hier en daar
    thanks!
     
  13. HansL

    HansL

    Lid geworden:
    28 jul 2011
    Berichten:
    1.830
    Locatie:
    Tisselt (België)
    Klittenband lukt wel, je moet alleen geen te groot stuk willen gebruiken. Hoe groter de oppervlakte hoe groter de trekkracht om los te maken (en hoe groter het risico dat je de klittenband meetrekt van het depron). Had ik bij m'n eerst F3P kist regelamtig voor.

    Ik vlieg momenteel F3P-C in België. Op m'n toestel heb ik 1x1 cm² klittenband om de accu te bevestigen (accu is een Turnigy nanotech 180 mAh 2S van ong. 10 gr, 33 x 21 x 10 mm³) Blijft voldoende vast zitten en klitten band trek je niet van het depron, noch van de accu. Klittenband is met een druppeltje 2-componenten gelijmd aan accu en aan depron.

    Een paar maanden geleden waren er zelfklevende 'schijfjes' klittenband (diameter ong. 1 cm) bij Aldi in België te koop. Deze gebruik ik (maar wel nog verlijmen)

    Bij volgende toestellen zal ik de manier die Erik beschrijft gaan toepassen omdat de positie van de accu dan steeds exact dezelfde is. Bij klittenband zou je ergens een referentie moeten aanbrengen (1 à 2 mm verder naar voor of achter merk je bij het vliegen). Bij een uitsparing zit je accu steeds automatisch opdezelfde plaats.
     

Deel Deze Pagina