doorzichtige spoiler spuiten

Discussie in 'Bouwtips rijdende modellen' gestart door johan, 16 sep 2003.

  1. johan

    johan Guest

    ik ben momenteel bezig een FG beetle kap te spuiten en er zit een doorzichtige spoiler bij hoe kan ik deze het beste spuiten? aangezien polycarbonaat verf mat is lijkt me dat niet de beste keuze..... iemand een idee?
     
  2. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Ik had bij me HPI auto ook een doorzichtige spoiler deze heb ik aan de onderkant gespoten en dat vind ik er redelijk goed uitzien.

    Ik zelf heb dit niet gedaan maar misschien iets van een sticker opplakken om het mooier te maken?

    [​IMG]
     
  3. krazy

    krazy Guest

    Volgens mij moet je de spoiler op de kant spuiten waar het beschermplastic overheen zit. Dit moet je natuurlijk wel eerst er even aftrekken :)
    Dit was tenminste het geval bij mijn HPI kap.
     
  4. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Je kan hem volgens mij gewoon het beste aan de onderkant spuiten, dat voorkomt beschadigingen als je een keer op je spoiler terechtkomt. Welke verf je het beste kunt gebruiken, geen idee. Verf voor lexaankappen vreet een beetje in de kap, maar uik weet niet wat de uitwerking van die verf is op polyvarbonaat. Ik denk dat die polycarbonaat verf ook gewoon glimt als je aan de onderkant spuit, de boevnkant van een gespoten deel is immers altijd mat, juist doordat je het op een doorzichtige (en glimmende) ondergrond spuit gaat het glimmen.
     
  5. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    @ Johan
    Misschien een andere Optie gewoon de spoiler aan de onderkant spuiten en dan als het helemaal droog is de onderkant met doorzichtige hooglans lak spuiten (weet alleen of dat op elkaar kan dat het niet gaat mengen of dat de doorzichtige lak gaat scheuren als je spoiler is buigt.)
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hey Pasqual..Jij mag bij je Lancer ook wel eens die spoiler spuiten ;) Maar je kan het beste de spoiler van onder spuiten ;)
     

Deel Deze Pagina