Doos met chemicalien...

Discussie in 'RaketModelbouw' gestart door marcokruyt, 27 aug 2018.

  1. marcokruyt

    marcokruyt

    Lid geworden:
    6 nov 2014
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Rotterdam
    Heren en wellicht dames, ik heb nog een doos staan met allerhande materiaal om zelf suiker brandstof te maken, het is genoeg voor c.a. 2kg brandstof. en er zit nog wat andere spullen bij zoals ontstekers, zwavel, ijzeroxide, koolstof ect. ect. het komt van cavemanrocketry uit leiden en is ongeopend, en droog bewaard. het kan tegen een kleine vergoeding naar de liefhebbers, graag een pb bij interesse. ik dacht het even hier te melden, leek mij niet echt iets voor het te koop forum, hoop dat men dat mij vergeeft. gr. marco
     
  2. Vink

    Vink

    Lid geworden:
    10 dec 2017
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Utrecht
  3. marcokruyt

    marcokruyt

    Lid geworden:
    6 nov 2014
    Berichten:
    27
    Locatie:
    Rotterdam
  4. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    hallo, ja cool spul. ik ben alleen op zoek naar wat subtielere ontbrandingen, in de modelletjes die ik vlieg zaten origineel j-tex motoren. Deze hadden een relatief lange ontbrandingsduur van zo'n 20 seconden en net genoeg stuwkracht om een model van ongeveer 35 gram ex motor voor te jagen. Latere Rapier raketjes waren nagenoeg gelijk in kracht en werkten ook redelijk. Helaas zijn deze niet meer verkrijgbaar evenals de j-tex tabletten, van het laatste heb ik nog 1 verpakking die hopelijk nog bruikbaar is. de vorige verpakking was dat gelukkig nog wel;) Naar het schijnt is het nogal een ding om dergelijke raketten te reproduceren, met name de langzame ontbranding en constante stuwkracht geven problemen is mij verteld. Ik hoor graag wanneer dat tegenwoordig niet meer zo is, in dat geval heb je er een klant bij;)
    toch bedankt voor het taggen Martijn en Marco!
     
    Vink vindt dit leuk.
  5. janhein

    janhein PH-SAM

    Lid geworden:
    10 aug 2003
    Berichten:
    1.981
    Locatie:
    Rottevalle
    rapier motoren kan ik je wel aan helpen heb er ongeveer nog 500 liggen :banana:
     
    crins vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina