Dopsleutels voor mijn belt cp v2

• Topicstarter Topicstarter Ryan_88
  • Startdatum Startdatum
R

Ryan_88

Guest
Ik heb vorige week mijn belt cp v2 ontvangen! Gelijk een goede start gemaakt door meteen te crashen en mijn main blades en main blade clamps zijn kapot.

Om de main blade clamps los te maken heb je volgens mij 2 dopsleutels nodig van 5,5 mm. Ik heb genoeg dopjes thuis van 5,5 mm, maar deze worden naar een halve cm al breder waardoor ik niet bij de boutjes in de clamps kan komen.

Ik heb gekeken wat er te koop is, ma je kan dus een hele set van esky kopen met 3 smalle dopsleutels voor dik 20 euro. Van deze 3 is er maar 1 5,5 mm dus zou je 2 sets moeten kopen en ben je bijna 50 euro kwijt. Dit lijkt me niet nodig. Ook kan je een kruis sleutel van esky kopen voor 3 euro die ook een 5,5 mm dop heeft. Maar bij deze weet ik niet of die ook lang genoeg is, omdat je toch zeker 2 cm in de clamp moet kunnen komen.

Wie heeft er ideeen of tips wat ik nodig heb en waar ik het kan kopen. Ben namelijk ook al in een aantal winkels wezen kijken, maar die hebben vaak alleen maar hele maten in die smalle dopsleutels.

Ik heb vorige week mijn belt cp v2 ontvangen! Gelijk een goede start gemaakt door meteen te crashen en mijn main blades en main blade clamps zijn kapot.

Om de main blade clamps los te maken heb je volgens mij 2 dopsleutels nodig van 5,5 mm. Ik heb genoeg dopjes thuis van 5,5 mm, maar deze worden naar een halve cm al breder waardoor ik niet bij de boutjes in de clamps kan komen.

Ik heb gekeken wat er te koop is, ma je kan dus een hele set van esky kopen met 3 smalle dopsleutels voor dik 20 euro. Van deze 3 is er maar 1 5,5 mm dus zou je 2 sets moeten kopen en ben je bijna 50 euro kwijt. Dit lijkt me niet nodig. Ook kan je een kruis sleutel van esky kopen voor 3 euro die ook een 5,5 mm dop heeft. Maar bij deze weet ik niet of die ook lang genoeg is, omdat je toch zeker 2 cm in de clamp moet kunnen komen.

Wie heeft er ideeen of tips wat ik nodig heb en waar ik het kan kopen. Ben namelijk ook al in een aantal winkels wezen kijken, maar die hebben vaak alleen maar hele maten in die smalle dopsleutels.

2 van deze werkt het mooiste.
Je kunt ook een punttang gebruiken aan de ene kant en zo'n dop sleutel als hierboven aan de andere.
Ik zelf gebruik ook een kruissleutel die ik nog van m'n nitro auto had. Samen met zo'n dopsleutel. De kruissleutel past mooi in de clamps, de uitstekende delen passen bij mij mooi aan de zijkanten in de clamps.

2 van deze werkt het mooiste.
Je kunt ook een punttang gebruiken aan de ene kant en zo'n dop sleutel als hierboven aan de andere.
Ik zelf gebruik ook een kruissleutel die ik nog van m'n nitro auto had. Samen met zo'n dopsleutel. De kruissleutel past mooi in de clamps, de uitstekende delen passen bij mij mooi aan de zijkanten in de clamps.

Maar weet je ook of die kruissleutel van esky (ek1-2731) lang genoeg is om bij de boutjes te komen. Dat zou ook een oplossing zijn! Misschien zijn er mensen die dit kruis ook gebruiken en weten of deze lang genoeg is, ongeveer 22 mm dus.

Ik gebruik de sleutels van KDS, zijn dezelfde als Esky, en hier pas(ste) het gewoon.. zoon auto kruissleuteltje lukt ook.

ga gewoon naar de gamma of praxis en haal de goedkoopste setjes met alles erop en eraan, heb je imbus, doppen en noem maar op, haal er hier twee van en je bent nog geen 10 euro kwijt

ga gewoon naar de gamma of praxis en haal de goedkoopste setjes met alles erop en eraan, heb je imbus, doppen en noem maar op, haal er hier twee van en je bent nog geen 10 euro kwijt

Vaak zijn de normale doppen te dik om in de clamps te passen. Misschien heb jij het over een ander setje, dat weet ik niet (staat er ook niet). Maar normale doppen zijn te dik ervoor.

Hoi,

ik bedoel inderdaad geen gewone doppen, bij de bouwmarkten krijg j setjes met allemaal van die metalen mini-schroevendraaiers e.d., hier heb je ook setjes van waar imbus en doppen ook bij inbegrepen zijn en deze passen wel.

Eigenlijk bedoel ik dus zo'n setje alleen dan groter met meer tools:

634.jpg

Ik ben gisteren bij de gamma geweest, maar gewoon echt niets gevonden. Iemand nog tips? Het moet toch ergens normaal te krijgen zijn?

Ik heb ze een mailtje gestuurd voor de zekerheid, in de beschrijving staat nochthans 2 x 4 socket wrench 2 x 5,5 socket wrench

Nee, eentje voor M3 moeren(5.5 en eentje voor M2 moeren (4??).. Hobbymaniac heeft dezelfde setjes, alleen goedkoper,l en ze hebben ze ook los!

sleutel maken

ff bij de bouwmarkt een alubuis kopen..
afzagen op zo'n 5 cm
betreffende moertje aan 2 kanten erin en met een hamer de vorm erinslaan
buisje in de midden doorboren en een stukje draadeind erin als hef.
maak er 2 en je bent voor 2,50 klaar:p

Back