Dordt in Stoom: evenement voor stoomliefhebbers!

• Topicstarter Topicstarter Ackie010
  • Startdatum Startdatum
A

Ackie010

Guest
Even onder jullie aandacht: heden, morgen en overmorgen 'Dordt in Stoom' !

Uiteraard in Dordrecht. Een vermakelijk evenement en zeker de stoomliefhebbers kunnen hier hun hart ophalen. Genoeg te doen en te zien voor heel het gezin :)

Zie Dordt in Stoom

Voor de mensen die over de van Brienenoordbrug moeten voor dit evenement, probeer hem te vermijden...

Ze sluiten dit weekend de hoofdrijbanen af (parallel blijft dus wel open ;)), Sterkte als je er toch overheen moet:rolleyes:

Het loopt al aardig vol met die ouwe zooi. (haha)
Lijkt wat minder dan 2 jaar terug.
Veel kermis, minder grote bootjes.
Modelbouwhal was nog bijna leeg.

Nog werk genoeg te doen.

Ik ben er vandaag geweest, en ik beveel het bij veel mensen aan om toch nog effe een bezoekje te brengen! Bij Du Pont an de baanhoekweg is een hal met modelbouw. :p

Martijn96

@ martijn96

zijn er twee modelbouw hallen dan?

bij du pont is alleen een perron voor de stoomtrein

de dorsmachine die daar ook altijd stond staat nu naast de modelbouwhal (STADSBEHEER-loods) aan de kerkeplaat.

Ik heb 1 kleine vaarbak gezien aan het bolwerk (Breda staat daar met wat bootjes)
In zwijndrecht is geen modelvaren.
Hier staat wel een partij oude vrachtwagens

Dis_2012_plattegrond2.jpg

Modelbouwshow
De Modelbouwshow wordt dit jaar op een nieuwe locatie gehouden namelijk in de hal van Stadsbeheer aan de Kerkeplaat 3, naast de Papendrechtsebrug. Tijdens AD Dordt in Stoom zijn er weer vele juweeltjes op modelgebied te vinden.

Laatst bewerkt:
In zwijndrecht is geen modelvaren.

In het AD van vorige week stond wel dat er in Zwijndrecht een vaarbak zou zijn. Was een wat warrig stukje, maar stond wel onder de kop dat Zwijndrecht ook mee deed. Je zou verwachten dat dat dan in de buurt van de steiger van het pontje is.

Groet,

Ad

Ben gisteren geweest en de modelbouwhal viel me eerlijk gezegd tegen. Zeker in het kader van Dordt in stoom had ik meer modelstoomsloep verwacht maar het was hoofdzakelijk treinen wat de klok sloeg.
Desalniettemin heb ik een hele leuke dag gehad . Mooie rit in de stoomtrein en ook de machine in de elevator waren mijn hoogtepunten .
Het sfeertje in de wolwevershaven met kolendamp, stoomgeluiden en bedrijvigheid maakten het bij mij af.
Had gisteren natuurlijk ook perfect weer.
Zeker een aanrader, over twee jaar weer van de partij. Ik ben via de waterbus vanuit Papendrecht gegaan.
Vaar je nog een stuk tussen de stoomschepen in ook :)

Ben er ook geweest vandaag, en de modelbouw hal viel mij ook tegen, wel veel modelspoorbanen.
Er waren 2 waterbakken voor modelboten, in een waterbak vaarde ze met maar 5 bootjes en in een andere vaarbak werd er niet gevaren. Daar hadden ze last van storing van een zendmast die bij de waterbak stond.
Voor de rest erg genoten van al het stoomgebeuren, vaartocht met stoomschip en rit met de stoomtrein.
Het is zeker de moite waard om daar eens te gaan kijken over 2 jaar.

Groetjes,
Eric

Back