Dornier 228-100 Robbe

full

Hallo vrienden,
Onlangs kocht ik Dornier 228-100 Robbe, eletrovliegtuig Houtbouw
spanwijdte 1500 mm und romplengte 1180 mm, met 2 Graupner geborsteld Jumbo 550 motoren, Bestell.Nr. 1758, spanning 9V, Leerlauf-Drehzahl 13500 rpm
heel mooi oud modell
Ik wil graag 4s lipo gebruiken en mijn vraag zijn:
1. kan ik gebruiken 4s lipo ?
2. hoeveel esc moet ik gebruiken?
en
3. welke esc ik kan gebruiken?

MVG Jasenko

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk project....

maar idd, met de originele motoren gaat je dat niet lukken, je zult echt over moeten gaan op brushless.

met de originele motoren gaat je dat niet lukken, je zult echt over moeten gaan op brushless.

Dat is natuurlijk onzin, spanning is spanning. 4s lijkt me inderdaad wel wat veel, ik zou 3s proberen. Als je de originele esc hebt kun je die gewoon gebruiken, het enige probleem zal de afslagbeveiliging zijn. Die is ingesteld op het gebruik van NiCd of NiMh accu's, en LiPo's moeten op een andere spanning beveiligd worden. Je zult dus een z.g. LiPo-saver er tussen moeten zetten.

hij heeft het over 4s, dat gaat niet met de originele motors, hoe je het ook draait of keert (nou ja of je moet bijna geen gas geven....) Borstel motoren die 4s aan kunnen (of iig die spanning) zijn er voor modelvliegtuigjes ook niet zo heel veel.

Ook geeft hij zelf aan 4s te willen gebruiken, geen 3s ;)

op 3s zou gaan, inderdaad met originele regelaars, eventueel een lipo alarm op de lipo (die piept als hij te leeg is).
Maar beter is in DAT geval, borstel regelaars die wel lipo afslag hebben.

Back