Dornier 24

• Topicstarter Topicstarter Bokrijkers
  • Startdatum Startdatum
B

Bokrijkers

Guest
Ben sinds kort (eindelijk) begonnen aan de bouw van een Dornier 24 vliegboot.
Ik ben nu bezig met de romp.(mal)
Spanwijdte zal 2,25m worden, romp wordt van glasvezel , motoren electro.
Zijn er nog andere modelbouwers met deze vliegboot bezig (geweest)?
Mijn eerste vliegboot was de Catalina van PAF, leuke vliegboot maar wel een beetje klein.(1,48m).

Hoi Bokrijkers,
welkom op het forum!
Ik ben niet met deze vliegboot bezig om te bouwen maar ga dit draadje uiteraard volgen.

Mvgr hans

Bokrijkers,

Niet mee bezig maar wil wel ooit een DO 24 bouwen.
Kun je al iets laten zien, heb ook zeker interesse in een romp.
Hoe ga je de vleugel maken, piep of balsa constructie.

Laat maar komen die plaatjes.

Ben zelf ook al een tijdje op zoek naar een mooie 3view tekening van de Dornier Wal maar dat valt niet mee om die te vinden.

Ton

Foto`s Foto`s Foto`s ;-)

Ben zeer benieuwd naar de Do is ook weer een leuke aanwinst voor de watervliegmeetings :yes:

Hee Hans en Ton hebben jullie ook niet het idee dat er ineens wel heel veel watervliegtuigen bij zijn gekomen na de geslaagde watervliegmeetings in 2007?

Eerst zag je er sporadisch 1 maar nu worden gebouwd bij het leven.

Alleen meer goed natuurlijk :thumbsup:

Bedankt voor jullie reacties.
Zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen.
Ton, de vleugel wordt volgens de klassieke ribben methode gemaakt.
Overigens; de tekeningen zijn afkomstig van een Amerikaanse (model)vliegboot fanaat.
Ik heb deze al 10 jaar in bezit en het is er nooit van gekomen om deze schoonheid te bouwen.
Wel al diverse keren in Soesterberg wezen kijken naar "de echte".
Voor de liefhebbers; kijk eens op www.dornier24.com.
Groeten

Dat is alleen maar een positieve wending.
Eerst worden er gewone kistjes met drijvers eronder gevlogen maar nu het inderdaad aan het aanslaan is na de watervliegmeetingen van 2007 gaan de gedachte om een echte schaalkist te maken steeds meer leven(bij mij in ieder geval wel).
Het heeft er ook mee te maken dat op sommige watervliegplaasten (wat we zelf gezocht hebben) lekker gevlogen kan worden zonder dat er echt iemand hier last van heeft.
Ook heeft het weer onzettend meegeholpen om de watervliegmeetingen doorgang te geven.
Eén ding staat voor mij vast en dat is dat het watervliegen mij nooit zal vervelen en zeker nooit de watervliegmeetingen.
Dus Bokrijkers je bent een heuze aanwinst bij de(als ik het zo mag zeggen)watervliegfanaten en ik hoop dat we je DORNIER 24 bij één van de volgende watervliegmeetingen mogen bewonderen op het water en uiteraard in de lucht(26 april 2008?).

Mvgr hans

Berto,

Denk dat velen op een moment als dit met de meetings gewacht hebben.
De meetings geeft zekerheid dat je met je speciaal gebouwd watermodel op goede lokaties kunt vliegen.

Maar vooral maakt het de moeite waard om een mooi model speciaal daarvoor te gaan bouwen, vooral nu meerdere speciale modellen zitten te broeien.

Heb dat zelf ook, had anders nooit na de schaalmeeting voorgesteld ook iets met schaalwatervliegtuigen te gaan doen, in de hoop dat Richard daarop in zou haken.

Het had niet mooier kunnen lopen dan nu met de perfecte lokaties veel modellen en vele foto's en leuke video's :thumbsup: dat maakt de fun in het watervliegen nog meer zichtbaar.

Watervliegend Nederland is nu niet meer te houden dus Bokrijkers laat de foto's van de DO24 maar komen.

Ton

Ik zelf ben daar ook een van en had jaren terug na de watervliegwedstrijden de hoop al een

Leuk weer een vliegboot er bij :p
Welke model van de DO24 gaat het worden (persoonlijk vind ik de turboprop DO24ATT het mooiste uit de reeks)
Ben erg benieuwd. 2,25mtr is een mooie maat:!:

Succes met de bouw,
ps als er een bouwverslag komt ga ik die zeker volgen ;)

Ik ga de DO24N bouwen.(de oer 24)
Van de 24ATT is inmiddels ook een prachtig vliegend model gebouwd.
Zie hiervoor de link naar de dornier-site.
Zelf vindt ik de 26 ook een schitterende kist.
Hiervoor moeten ook tekeningen voor een grote schaal te krijgen zijn.
Ik zal hiervoor eens informeren bij mijn Amerikaanse relatie die ook de tekeningen voor mijn 24 gemaakt heeft.

Hoi
Ik heb allebei de dvd's . De eerste is goed met veel leuk materiaal. De tweede dvd is zonde van het geld. Daar staat erg weinig op. Gaven ze zelf ook toe omdat er een show vanwege het slechte weer niet was doorgegaan en dus weinig om te filmen.

Groetjes, Erik

Back