Dort in stoom

'k weet niet of het mag hier, maar ik wou toch even delen dat het binnenkort Dort in Stoom is : Dordt in Stoom

Er is ook een modelbouw deel en een hoop 1:1 stoomboten en machines.

Indien het weer het toelaat, ga ik zeker eens een kijkje nemen.

Patrick

Vanaf morgen in Leek.

8mXiFC.jpg

Evenement Wanneer: 01.05.2008 - 04.05.2008 | 09.30 h - 17.30 h Titel 35e Stoom- en modelbouwdagenWaar: Familiepark Nienoord Leek - Leek

Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn er nog mensen die als deelnemer naar Dordt gaan?
Er is helemaal niet te vinden wat er allemaal in de modelbouw hal te zien is!
Wie weet er meer?

Ik ga zondag ook kijken.
Is veel te zien als full-scale maar weinig als model.
Ik was er 2 jaar geleden en er was 1 hal met echte modelbouw, van alles wat en ook veel modeltreinen (elektrisch dus).
Een andere hal stond aangegeven als modelbouw maar was meer een speelgoedhal voor de kinderen.
Het modelbouw gedeelte is dus klein vergeleken met echte (stoom)modelbeurzen als Goes, Rijswijk en Arnhem.

Toch is het leuk om eens te kijken (en te ruiken).

Groeten Willem

Dank Willem, je ziet het je bent de enige met interesse voor Dordt.
Ik zelf denk dat ik alleen maar naar de grote dingen ga kijken.
Voor de modellen ga ik wel naar een andere dag of beurs.
De opendag op Alblasserdam en Ridderkerk geeft volgens mij meer beeld dan dordt.

Ik ga zaterdag vroeg naar Dordt vanuit Amersfoort, dagje stoken op de Volharding 1

Puffin,

Zaterdag stoken??
Ik zal eens kijken of ik mee kan met de Volharding!!

Heb Woensdag namelijk meegevaren met de Noordzee.
Toen heb ik ook geholpen met stoken en van alles een beetje.

Zo de eerste dag is een succes geweest. heel veel mensen en mooi weer.
Grote stoom bootjes weer genoeg.
En ook buiten de modelbouwtent op de kade hier en daar wat modelbouw.
Alleen voor mij als baggeraar niet iets wat me kon boeien.
Sorry dat ik het zeg : alleen maar van die slepers waar er tientallen van zijn.
Zelfs een vaarbak met 1 bootje in bedrijf.:p
En een leuke kraan, maar ja als het niet beweegt. . . . . .

Wie is er in de tent geweest??? Wat staat daar allemaal?

In de tent heb ik niet veel gezien wat al niet op andere beurzen gestaan heeft.
Maar in de haven stonden veel mooie modellen van traction engines onder stoom, schaal van 1:6 t/m schaal 1:2 dus veel moois.
En natuurlijk full scale traction engines, walsen, stoomauto's en schowmans engines.
Natuurlijk ook veel boten.
En heb je de Friesland niet gezien?
Die stoom baggeraar was ook in werking!

Groeten Willem

Dordt in stoom

Hoi Baggeraar. Was op de eerste dag maar naar de modelbouw tent gekomen in Dordt. Volgens mij vond je de tweede dag wel gezellig en interesante boten.(de koffie was lekker) Je kan ook naar het baggermuseum gaan.Grt Rob

@ Rob
ik heb me de eerste dag ook niet verveeld, had toen geen tijd meer over voor de modelbouwtent.
Ik hoorde 's avonds pas dat ik er toch nog naar een Clyde Puffer moest gaan kijken en toen vertelde jij dat er achter de tent in het gebouw ook nog stoom was.
Heel interessant, ook heel leuk die huizenbouw en niet te vergeten de 7Provincien met alle bijbehorende details schaal 1 op 70.
De koffie was inderdaad heel goed te drinken.;) goed plan.
Baggermuseum ben ik jaren terug geweest en heb toen heel veel fotos gemaakt om dat ik de lijntjes op het algemeen plan niet met het dekplan kon combineren.
Met wat 3D info lukte het wel om de hoofdbok van mijn molen te construeren.
Ik weet nu tenminste waar ieder lijntje en stippellijntje op tekening voor dient.
(nu de bouw nog).
Van de maand was ik er ook nog, maar van onderlossers vinden ze geloof ik dat die er niet bij horen, had ik niets aan.

@ Willem
Die molen ken ik wel, ook daar heb ik 3D info vanaf kunnen halen, maar die bak lijkt natuurlijk helemaal niet op mijn zelfvarende baggermolen.
Wel mooi dat ze deze zo kunnen bewaren.

dort in stoom ,

dit jaar eens de kans gehad het geheel te bekijken
wisten dat het een stuk anders en kleiner zou worden en dat ze uit de donkere hallen gingen ,maar zoals altijd een aardige opstelling .
klein punt van kritiek dat gemeente dort een modelbouw club uit Dordrecht die bijna bestaat uit alleen stoom leden ,die er kosteloos jarenlang heeft gestaan niet uitgenodigt heeft vind ik beetje raar

wel handelaren neer zetten en een zo ruim mogelijke opstelling maken is voor mij weer wat nieuws voorheen stonden de hallen goed vol nu weinig stoom modelen
welleuke clubs die er stonden hoor heb me prima vermaakt
we weten hoe de organisatie werkt ,ben er zelf wel blij om dat we er dus niet aanwezig waren .
heb nu de kans gehad om zelf het rondje stoom te doen en alle indrukwekkende machines te mogen aan schouwen .varen trein etc normaal zat je dus 2 dagen in het donker .maar ja had een ieder er voor over
denk wel dat de leden als er een volgende keer zou komen zullen passen

gelukkig ben ik op zaterdag geweest met een perfect weer en flinke stoom wolken

en heb veel respect voor de mensen die door de gehele stad stonden met al hun mooi spul . ben nog enkele leden tegen gekomen die er zichtbaar van genoten.
en nog maals was blij dat ik nu zelf een rondje kon doen
en uiteraard de modelen heb kunnen zien want er is erg veel mooi spul

Back