douane en transport van FPV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zit nu al een paar jaar in de multicopter hobby. Maar ik heb mijzelf nog nooit een FPV setje aangeschaft. Nu wil ik er eentje namelijk de fatshark dominator. Weet iemand of de douane zo een dingen in beslag neemt? Ik heb eens gelezen dat in Europa maar een 50mW ontvanger is toegestaan.
Zijn er mensen die al eens een fatshark op hobbyking hebben besteld laat post het dan hieronder. :)
Alvast bedankt.

In België zijn ze er strenger op dan in Nederland. Daar nemen ze nog wel eens iets in beslag als het niet voldoet aan de wettelijke eisen. Maar dat had je zelf ook kunnen vinden als je de zoekfunctie had gebruikt.

Mijn fatshark attitude komt bij hobbyking weg met 250 mw video zender. Is bij de douane geweest zonder probleem. Let wel op de inklaring kosten kunnen hoog zijn

Hoi,

Toevallig ligt er sinds Maandag, 05.05. een pakje van Hobbyking bij de douane en het hangt er al de hele week vast volgens de tracking.
Ik woon weliswaar in Zwitserland, maar ik denk dat het aan de 600mw TX ligt die erin zit.
Ben benieuwd hoe ze hierop reageren.
Verboden is zoiets in ieder geval wel.

Nouja. zolang de rest vrij gegeven word zie ik niet echt een probleem.
Ze kunnen het hoogstens in beslag nemen en ik krijg misschien ook wel een boete.
Geen idee.
Dan koop ik m'n TX/RX wel ergens in Europa en laat het naar een Duits postadres sturen.

Groetjes,

Jordy

Toevallig ligt er sinds Maandag, 05.05. een pakje van Hobbyking bij de douane en het hangt er al de hele week vast volgens de tracking.
Sinds afgelopen maandag dus? Ik weet niet precies hoe het met de douane in Zwitserland is gesteld, maar in Nederland gaat er al snel een week overheen, maar kan ook twee tot drie weken duren. Alles afhankelijk van hoe goed de afzender zijn huiswerk heeft gedaan en hoe betrouwbaar de aangeleverde informatie overkomt (in het geval van Hobbyking is dit beide meestal niet zo best)

Hoi,

Meestal gaat het hier binnen een dag door de douane.
Het andere pakje van HobbyKing wat ik een dag later had besteld is de dag van aankomst nog door de douane gegaan.
Zo gaat dat eigenlijk altijd hier...

Het kan zijn dat de douane bij dit paket gewoon langer nodig heeft.
Er zit namelijk een Skyhunter in en het 600mw Boscam setje.
Het is dus een grote doos.

Ik wacht nog tot woensdag en dan ga ik er achteraan.

Bedankt voor de tip betreffend fpv spulletjes bestellen.
Goed om te weten.

Groetjes,

Jordy

In Belgie is het idd een probleem , soms lukt het wel maar als het langst de douane moet nemen ze het in beslag en moet je een verklaring afleggen.
Als je de spullen binnen Europa besteld is het ok , nooit buiten Europa!
Ik laat men vtxen via een vriend naar NL sturen , wettelijk mag je ze niet gebruiken maar wel hebben :)

[mod]Over het aankopen in het buitenland bestaan een aantal algemene topics en specifieke winkelbesprekingen zijn niet toegestaan. Ook is het niet toegestaan (ook wettelijk niet!) om facturen te vervalsen voor lagere prijzen om de douane te foppen.

Dus slotje[/mod]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back