Douane

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag, na 2 maand wachten, eindelijk mijn lipo's ontvangen ter waarde van 255 dollar via Hobbyking.
Vandaag belt de postbode aan en de toeslag bedraagt 88 EUR.

Kan dit?

Ik heb ook nergens een overzicht van op welke manier zij deze tarieven berekenen.

Ik heb de zending dan ook geweigerd

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je de gok gewaagd hebt om het zonder extra kosten binnen te krijgen moet je niet zeuren als je dan een keer gepakt wordt. Gewoon die kosten betalen dus.

Groet,
Theo

Invoerrechten over aankoop plus transportkosten. En dan nog eens BTW erover. Ik vrees dat het gewoon klopt. Terugsturen is dan ook geen redelijke optie.

Als ik 2 MAANDEN moet wachten op lipo's. Maakt het me niet uit wat ik er voor moet betalen. Ben ik al lang blij dat ze er een keertje zijn.

Misschien een idee om eens te kijken naar vergelijkbare bij de Lokale RC shop.

(2 MAANDEN!! sorry, schok er nog een keertje van)...

:)

Als je de boel wilt bedotten, (wat iedereen wel wil, men betaalt al genoeg belastingen!)
Bestel dan gewone in kleine delen, ipv zo'n groot bedrag.

Nu heb je gewoon geen keuze dan de belasting te betalen vrees ik... Geen enkele shop staat in voor inbeslagname of extra kosten door douane.

Heb zelf accu's ter waarde van 69 dollar, aangegeven aan zo'n 30 dollar laten overkomen, zonder problemen. Iets aangeven aan 20 dollar met waarde van 200 euro gaat ook niet, dus een beetje logisch denken dus.

Dat je zo lang moest wachten komt simpel door de douane... ervaring leert dat spullen uit hong kong soms in 14 uur in belgië aankomen (> 1000km) . De belgische post (waar we allemaal trots op zijn :) ) doet daar gemakkelijk 10 dagen bij, om van zaventem/brussel naar een andere gemeente.... (< 50 km)

Als je veel laat overkomen en amerikaanse en oosterse prijzen kent, leer je wel dat we in de lage landen der bloedzuigers leven!

Laatst bewerkt:
Inderdaad. Ze deden ook moeilijk omdat het batterijen waren.
Zal niks anders opzitten dan nog eens dat bedrag op te hoesten

Inderdaad. Ze deden ook moeilijk omdat het batterijen waren.
Zal niks anders opzitten dan nog eens dat bedrag op te hoesten
Nog nooit van gehoord dat douane problemen had met batterijen (en bijna al mijn lipo's komen uit HongKong).
Toen je de zending weigerde had je al betaald. Niemand zit er dus mee om het terug te sturen, zolang je maar niet verwacht je geld terug te zien. Nou, als HobbyKing érg coulant is misschien een bescheiden stukje ervan....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back