douane

Status
Niet open voor verdere reacties.
bestellingen uit niet europese landen worden meestal bij de douane vast gehouden i.v.m. tax enz kosten
de hobbyparts zijn binnen een paar dagen in nederland maar het duurt een eeuwigheid voor ze thuis zijn
ik heb geprobeert direckt op de site tax te laten verekenen maar dan loopt de site meestal vast
is dit niet te regelen om gewoon die belastingen gewoon te kunnen betalen zodat je je zending binnen 1 week thuis hebt
wie weet hier meer over

Beste,

Overleg met je leverancier of ze je pakje onder de noemer GIFT willen versturen. Zelf heb ik er vrij weinig ervaring mee, maar ik weet dat er zo op die mannier aardig wat spullen dit land binnen (gesmokkeld) komen.

Ligt overigens wel aan het aantal kilo's die je pakje bedraagd. En word je pakje toch bij de steekproef er uit gehaald dan heb je alsnog het zlfde probleem.

Gift en dat soort grapjes wordt steeds minder naar gekeken heb ik het idee omdat bijna iedereen dat doet. Ze pakken vooral de wat grotere dozen en zwaardere. Verder verschilt het elke keer enorm hoelang het duurt. Ik heb regelmatig heli's uit China gehaald waarbij de ene slechts een dag bij de douane lag en op dit moment ligt er al een 12 dagen lang :( Hetzelfde geldt voor de waarde wat je moet betalen. De ene keer is het enkel inklaringskosten, de andere keer is het een vermogen aan btw en dat soort gein. In dat opzicht kan een lagere waarde wel helpen als het een reëele waarde is. Vooral bij lipo's wil dat nog wel eens werken: Als ze er een waarde van $~30-40 opzetten is dat vrij acceptabel voor een aantal lipo's en heb je vrij veel kans dat er niks mee gebeurt. Als je er dan $~5 oid. opzit snappen zij ook echt wel dat er wat niet klopt.

Gewoon proberen te accepteren, je kunt er weinig aan doen.

De wat duurdere verzendbedrijven zoals bijvoorbeeld UPS en DHL geven zelf je pakje aan bij de douane, en leveren het dan direct af. Dan heb je geen gezeur meer met weken wachten op je pakje.

Inderdaad de bovengenoemde koeriers zijn alleen duurder met transport maar leveren de goederen (melden) af bij de douane EMS en andere delen gaan naar de TNT toe de douane heeft daar geen grip op ,wat zij daar doen is inderdaad steekproef gewijs controleren.
Als je in de steekproef valt dan kan het 3 tot 4 weken duren voordat je het pakket ontvangt ,met de douane heeft het niets meer te maken want de TNT zijn de alleen gemachtigden dus bellen met de douane heeft geen zin ,bellen met de TNT heeft helemaal geen zin want de desbetreffende afdeling (inklaringen) heeft blijkbaar geen computer en telefoon ,heb alles al geprobeerd van lief en beleefd zijn tot schelden toe ,het enige wat je kan doen is alleen maar wachten wanneer ze er mee klaar zijn de bedragen die je moet betalen liggen tussen de 30 en 40 euro ,tenzij dat er inderdaad een overtreding is geconstateerd zoals een pakketje aan bieden met er op 70 doller terwijl er een hele auto inzit ,de lui daar zijn in iedergeval niet dom ,maar bij kleine dingen moet je op de bovenstaande bedragen rekenen. Veel plezier verder O,ja onzin zoals gift,sample enz,enz daar kijken ze niet naar. Hoop dat het verhelderend is groeten verder Cees Dorst

De wat duurdere verzendbedrijven zoals bijvoorbeeld UPS en DHL geven zelf je pakje aan bij de douane, en leveren het dan direct af. Dan heb je geen gezeur meer met weken wachten op je pakje.
Yep, dat is de enige snelle methode of een mannetje regelen die "toevallig" daar op vakantie/zakenreis is en het als (hand)bagage mee laten nemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back