Double Horse 803 draait cirkels

Hallo,

Ik volg al enige tijd dit forum en heb een tijdje terug voor mijn kinderen ... ok en mijzelf :rolleyes: een paar DH 803's gekocht. Maar nu heb ik het probleem dat een van deze heli's een ovale beweging naar links maakt waarbij de cirkel steeds groter wordt. Ook daalt hij sneller naar mijn idee. Kon hem eerst strak op één plek laten hooveren.

Zie niet echt waar en wat ik zou moeten afstellen behalve op de ontvanger. De (in gamepad termen) L1 en R2 knoppen. Maar die zijn er alleen voor het probleem dat de helicopter om zijn as draait.

Graag wat advies in deze..

De neus blijft dezelfde kant op wijzen tijdens die cirkels? Dan heb je TBE (Toilet Bowl Effect) wat meestal wordt veroorzaakt doordat de flybar niet soepel genoeg meer beweegt.

Ja dat klopt ..de neus blijft dezelfde kant op staan en het lijkt alsof hij achterwaards vliegt.

Wat kan ik precies doen om dit te verhelpen. Sorry ben nog niet helemaal thuis in het geheel.

Wat de flybar betreft .. lijkt het... als ik goed kijk... als of deze steeds naar één kant "valt" waardoor de heli opzij gaat.

Laatst bewerkt:
Kijken of alles nog goed vast zit rond de kop. Ik had het ook met m'n Solo Pro. Heb toen uiteindelijk alle bewegende onderdelen gesmeerd met WD-40. Niet de spuitbus erop gezet uiteraard maar wat WD-40 op een penseeltje en alles wat op de kop kan bewegen aangetipt. Dat heeft bij mij geholpen..

Back