Double Horse 9104 probleem

Al een lange tijd wilde ik een rc heli. Dus ik heb eindelijk de stoute schoenen aangetrokken, en een Double Horse 9104 gekocht. Achteraf gezien misschien niet de beste keus, maar ja.

Tot nu toe heb ik toch al zeker 5 minuten vliegtijd gehad (1e dag), en daarna 4+ weken een probleem waar ik niet uit kom.

Het volgende is het geval:
Als ik 'gas' geef dan draait de motor/rotor een aantal seconden, en dan valt de motor stil en knippert er een rode led op de printplaat. Ik had op internet gelezen dat de accu die meegeleverd wordt met de heli na een paar keer gebruiken al op is. Dus ik volgde de raad op van het youtube filmpje en heb een RCS 1650mAh 7.4V gekocht. (De standaard accu is 1300mAh 7.4V).

Na het laden vol goede hoop de boel weer aangezet, maar helaas... nog steeds hetzelfde probleem. Dus ik kan me haast niet voorstellen dat het aan de accu ligt. Ik ben nog te nieuw met dit alles om te weten waar ik het moet zoeken. Heeft iemand een idee?

Eerder genoemde youtube filmpje:
w3r8mbl19DQ[/media] Horse 9104 RC helicopter review, modifications, and comparison to Volitation 9053 - YouTube

Laatst bewerkt door een moderator:
Als het lampje gaat knipperen doet de heli dan helemaal niks meer ?
dus je hoort ook de servo(s) (besturing) niet meer!

Maar je wordt nou niet echt vrolijk van dat filmpje zeg ,
wat een aanpassingen om een beetje normaal te kunnen vliegen :(

Welkom gibson :cool:

Dank voor je reactie en het welkom :)

Ja klopt, er moet aardig aan geknutselt worden om een beetje normaal te kunnen vliegen. Uiteraard zag ik dat pas nadat ik 'm gekocht had en problemen kreeg. Wijze les geleerd...

Hij doet nog wel wat bij het knipperen. Als ik op de zender de vooruit/achteruit hendel overhaal, reageert de servo wel. Maar de motor doet niets meer, totdat ik de heli uit/aan heb gezet. Dan draait ie weer een paar seconden (wisselend tussen 1 en 5 seconden) als ik gas geef, en vervolgens 'slaat de motor weer af'.

Je hebt je gas wel volledig uit staan? De pitch dus naar beneden?
Misschien dat er een beveiliging in zit dat hij niet wil starten als je hem aan zet en de zender verkeerd staat...

Ben wel reuze benieuwd hoe hij vliegt, ik heb zelf een esky honeybee fp2 maar die is echt verschrikkelijk moeilijk onder controle te houden.

Conform de handleiding zet ik eerst de zender aan (met inderdaad de pitch helemaal naar beneden), en vervolgens zet ik de heli aan.
Zoals gezegd draait de motor wel een paar seconden, en valt dan stil. Ik vermoed dat de beveiling waar je het over hebt niet van toepassing is in dit geval.

Hoe de heli vliegt kan ik je (nog) niet vertellen, want bij mij vliegt ie niet... ;)
Op youtube kun je wel een aantal filmpjes vinden over deze heli in vlucht:
double horse 9104 - YouTube

Je zou kunnen proberen om de heli opnieuw te binden en exact de beschreven procedure volgen.

Succes, Bert

Hoi Bert, dank voor de tip, maar ik kan in de handleiding niets vinden over het opnieuw binden.
Op internet van andere toestellen wel iets gevonden over binden (zender aan, pitch voluit, heli aan), maar dat was helaas niet de oplossing...

Probeer een heel weinig gas te geven en met de hand je rotor mee te laten draaien... Ik heb wel eens een brakke motor gezien die je bij het opstarten een handje moest helpen...

Misschien wel een late reactie, maar dan kan deze reactie door een andere liefhebeber worden gebruikt.
Voor weinig geld (15 € ) koop je een nieuw printje deze is dan gemakkelijk uit te wisselen.
Als het probleem dan niet is opgelost dan ligt het aan de motor of evt. een mechanisch iets bijv. een los of slippend tandwiel.
Een extra-besturings- printje is nooit weg, je kan dan snel het defect vinden, door de print uit te wisselen.
De meeste vragen in dit forum gaat over een besturingsprobleem.
Bij de DH 9104 is dit snel op te lossen daar deze maar 1 servo heeft voor aansturing van de swashplate.

Back