DoubleShock!!

Hallo,

Ik heb mijn nieuwe variant van de shockflyer klaar, de "DoubleShock".
Wat technische gegevens:
Lengte: 68 cm
Spanwijdte: 65 cm
Gewicht: 130 gram (vliegklaar)
Accu: E-tec 450
Motor: Rolf strecker LRK 195.03
Regelaar: CC Phoenix 10
Ontvanger: Penta micro light
Servo's: 3 Dimond D44 JR

Hij moet zijn eerste vlucht nog krijgen maar omdat het weer nog niet echt meezit moet dit nog gebeuren.

afb16426.jpg

afb16427.jpg

afb16428.jpg

afb16429.jpg

He Daniel dat ziet er al spectaculair uit! 8) Maar ja, dat past wel bij jou vliegstijl he!! :wink: Hij is wel lekker licht gebleven met zijn 130 gram ondanks dat het een dubbeldeker is. Ik hoop dat ik hem een keertje zie vliegen, misschien volgende keer in Alphen?

Groeten Jeroen

@ Jeroen, hij moet nog lichter kunnen (ongeveer 10 gram) maar daarvoor heb ik nog niet de juiste accu's.
Ik denk niet dat je hem niet zou gauw in Alphen ziet vliegen want dat is voor mij net even te ver rijden (ongeveer 3 uurtjes). Maar als er nog keer iets in bv. Nieuwleusen word georganiseerd dan kun je hem zeker een keer zien.

Ha Danël,

Leuk model hoor!

De accu is toch wel een 3s lipo? Deze motor is gewikkeld voor een 3s spanning.

De beste accu voor deze motor is naar mijn mening een 3s Irate 300 10C (6,8 gram/cel).

Helaas worden deze niet meer gemaakt en zijn ze opgevolgd door de Irate 300 12C van 8,0 gram/cel. Deze kun je kopen bij o.a Mamo http://www.lipoly.com/

De gewichtswinst van deze cellen is echter maar zeer gering t.o.v. de 350 Kokams.

Gezien de korte neus van het model is het waarschijnlijk verstandig om eerst te proberen of een lichtere accu geen zwaartepunts problemen geeft.

P.S. Ben je van plan om ook de kwalificatie wedstrijd-noord te vliegen over 3 weken?

@Bert
Die accu is inderdaad een 3 cellen accu en met die carbon prop(diameter 22 cm) trek ik zo ongever 4.5A bij volgas en volle accu.
Die kwalificatiewedstijden wil ik heel graag vliegen maar ik ben bang dat ik er niet de tijd er voor heb om alles goed voor te bereiden dus ik ben bang dat ik het moet missen(ik baal daar wel van omdat het wel een mooie ervaring is).

@Tandango
Die D47 had ik willen gebruiken maar Jan Bakker had deze tijdelijk even niet vandaar de D44.

Hallo,

Ook heb ik een methode toegepast om elektrisch de schanieren te snijden zodat men geen tape hiervoor meer nodig heeft (voor de zekerheid heb ik alleen op de uiteinden van de schanieren nog wel een stukje tape geplakt om het eventueele inschuren te voorkomen).
Dit had ik op een duitse forum gezien en dit is weer een manier om een paar gram te sparen.
afb16455.jpg

afb16456.jpg

afb16457.jpg

Hallo,

Ik heb gisteren even snel een eerste vlucht gemaakt. Dit ging niet naar wens.
Het probleem was dat door het temperatuur verschil van het lekkere warme binnenshuis zeg maar 22 graden en het koude buiten temperatuur zoiets van 0 graden mijn hele vliegtuig iets was gekrompen.
Met als gevolg dat mijn close loop systeem slap begon te hangen en ook mijn carbon kruizen van de vleugels zeer slapjes werden en daardoor was hij zo dus niet meer lekker te besturen. Zodra dat ik dan weer ik huis was en mijn vliegtuig weer een beetje op temperatuur was gekomen was alles weer goed.
Ik wist wel dat er werking in het depron zat maar zoiets in deze mate had ik nog niet meegemaakt.

Back