Draaddiameter/oppervlakte voor Servo's

Via de zoekfunktie ben ik wel terecht gekomen op een dergelijk onderwerp, maar dat ging over accu- en regelaar bedrading.

Mijn vraag betreft bedrading voor servo's:
Die servodraden moeten verlengt worden, met ca 1 meter.
Nu zijn er bij Hobbyking twee diameters te krijgen, nl. 22AWG=0,325mm2
en 26AWG=0,128mm2
Die laatste zit denk ik ook op mijn servo's (15 grams/2,5 kg)

Ook in EU worden servo kabels van 0,15 0,25 0,35 en 0,5 mm2 aangeboden

Nu heb ik nooit ergens iets gelezen over de stromen die er vloeien door de servo's, en heb dus ook geen idee, welke dikte , bij deze lengte , nodig is.

Dan is er nog een tweede vraag: onafhankelijk van het systeem (Futaba of JR-Graupner) worden er platte draden aangeboden, en ook gedraaide soorten.
Uit mijn radiohobby in het grijs verleden, weet ik nog dat gedraaide kabels werden toegepast in verband met storing, maar hoe belangrijk is dit bij servos? Zijn die daar gevoelig voor?
Mijn voorkeur gaat uit naar de lintkabel, omdat dit veel netter staat dan die getwiste.
Ten slotte: mijn zender is een 2,4 Gh

Dus welke draaddikte en welk type wordt aanbevolen onder welke omstandigheden?
Dank voor jullie bijdragen........
Cor

Hopelijk is iedereen nu weer bijgekomen na al het voetbal geweld, en heeft weer tijd voor modelbouw!

Daarom wil ik nu even mijn vraagjes weer onder de aandacht brengen, in het kort:
  • Wanneer gebruik je gewone platte servo kabels, en wanneer gedraaide, en
  • Wat is de vereiste doorsnede van een servo verlengkabel van ca 1 meter; dit voor een 15 grams servo.
Bedankt alvast.

Cor

Bedankt; ik heb die 26 AWG besteld, want het betreft analoge servo's.
Maar ik heb nog steeds geen idee, wat voor stromen er [kunnen] lopen in een analoog servo circuit
Maar begrijp van die rekenmodule dat 0,13 mm2 geen probleem is tot 1 Amp.
Cor

Back