Draadloze schakelaar met RC componenten

• Topicstarter Topicstarter mano
  • Startdatum Startdatum
M

mano

Guest
Hallo.

Ik wil een draadloze schakelaar maken die een servo aanstuurt. Er hoeft dus ook maar op 1 kanaal verzonden en ontvangen worden. Ipv een normale pistool of handzender zou ik graag gewoon een knop hebben.

Ik kan hiervoor natuurlijk een goedkoop setje kopen en een knop hierop aansluiten. Echter dacht ik misschien dat er standaard componenten te koop die deze functie hebben.

Het bereik hoeft maar een meter of 50-80 te zijn, meer is fijn maar hoeft niet.
Het hoeft niet de allerbeste kwaliteit en betrouwbaarheid te zijn, het zal niet super vaak gebruikt worden dus ik probeer te kosten zo laag mogelijk te houden.

Weet er iemand of deze setjes bestaan? Ik heb ook geen idee waar ik op moet zoeken, dus zoekwoorden of benamingen zijn ook welkom.

bedankt!

Het gedeelte met de ontvanger gaat omhoog met een vlieger. Hieraan word iets vastgemaakt met een soort van snelsluiting, die bediend moet worden vanaf de grond. Dit leek me goed te bedienen met RC componenten daar waar het gewicht laag blijft en het bereik duidelijk genoeg is.

voor het gemak zou ik toch een pistool zender kopen, is kant en klaar en lijkt aardig op wat je wilt. Anders een eigen doosje om de electronica bouwen.

Als je iets wil afwerken is een servo juist precies wat je zoekt :) Simpele electronische schakelaren zijn er ook kant en klaar.

Zenders in de vorm van een doosje met een knop niet... maar is niet zo lastig te maken.

bedankt voor de snelle reacties. ALs electronische schakelaar is de schakelaar met 1 kanaal wel een optie, echter wil ik juist een servo aansturen, daar waar een mechanische beweging het gene is wat ik nodig heb.

Een pistool zender is denk ik de goedkoopste optie. misschien inderdaad in een ander doosje bouwen. Het is niet moeilijk, dacht meer als er iets kant en klaars was.....

Back