Draadlozen camera in modelbouw vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter brandweerman
  • Startdatum Startdatum
Als ik daarnaar moet kijken, mag ik niks. :p

Met die 1300Mhz zender moet het dus al redelijk veilig, al dan niet mischien wat vervelend voor anderen, tedoen zijn.

Ik kan er een aanschaffen die 300mW boert, wat voor afstanden zit je dan aan, kwa bereik?
Zendertje waar je lipo (beveiligd) en A/V camera in kunt prikken kost ongeveer 140 euro, is dat normaal voor zon zender, of zijn ze makkenlijk goedkoper te krijgen?

Hoi deeq2,

Inderdaad, als je goed zoekt stikt het van de 900Mhz,
het doet het heel goed kwa reikwijdte en het is vaak nog de goedkoopste optie ook,
maar zoals Ernst al heeft voorgelegd, is het hier in nederland vrij kansloos.

Hoi deeq2,

Inderdaad, als je goed zoekt stikt het van de 900Mhz,
het doet het heel goed kwa reikwijdte en het is vaak nog de goedkoopste optie ook,
maar zoals Ernst al heeft voorgelegd, is het hier in nederland vrij kansloos.

Euh ja en ik ben nog lid van dezelfde club als Ernst ook (mvc woerden). hmmmm,
Linkje naar een camera
linkje naar zoek opdracht
http://cgi.ebay.nl/2Watt-900MHz-Unm...emQQptZLH_DefaultDomain_0?hash=item1e58c81c47

en ja ik beloof nooit zoiets te gaan gebruiken (fingers crossed hahaha)

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, knallen met een 800mW zender, dat haalt dan schijnbaar meer dan 600 meter.
Kun je hem volgens mij zo bij een passerend regulier sportvliegtuigje naarbinnen proppen voor een cockpit view. :')

Ik weet alleen niet of et zal werken.
900Mhz is hier nogal troebel volgens mij, dus die zender wordt eruit geduwd door ander spul dat daarop zit?
Vodafoon en KPN heb je dan zoiso al chagrijnig met zon 800mW schreeuwlelijk. ;)

Als ik daarnaar moet kijken, mag ik niks. :p

Met die 1300Mhz zender moet het dus al redelijk veilig, al dan niet mischien wat vervelend voor anderen, tedoen zijn.
Probeer een exemplaar te krijgen die werkt op een frequentie tussen de 1375 en 1400Mhz. Of daarop instelbaar is.

Dan mag je officieel nog niks, maar ehm dan zit je qua frequentie en toepassing op één van de plekken waar je een videolink kunt tegenkomen.

Zo, knallen met een 800mW zender, dat haalt dan schijnbaar meer dan 600 meter.
Kun je hem volgens mij zo bij een passerend regulier sportvliegtuigje naarbinnen proppen voor een cockpit view. :')

Ik weet alleen niet of et zal werken.
900Mhz is hier nogal troebel volgens mij, dus die zender wordt eruit geduwd door ander spul dat daarop zit?
Vodafoon en KPN heb je dan zoiso al chagrijnig met zon 800mW schreeuwlelijk. ;)
Ja vast, eerste tests laten redelijk beeld zien, ivm weer nog geen echte range test kunnen doen, zit nu op een easystar gemonteerd met eigen voeding, geheel past helemaal in het cockpit kapje.
Op de ontvanger heb ik een mp4 speler met tv-in en opname mogelijkheid, bij mooi weer maar eens proberen.

trouwens dit zal helemaal wel niet mogen. ontvangs: landelijke dekking??

offtopic: slapen kan altijd nog

Oh dus je hebt er al een. ;)
Laat maar eens horen of het storings vrij werkt.
Dat ze rondom het veld even 15 minuten niet kunnen twitteren zal me een zorg wezen. :lol:
Kijk wel uit dat die gasten van het mobiele netwerk je niet traceren,
das makkenlijk zat met al die zendmasten, ze hebben je zo getrianguleerd volgens mij, als ze een storing krijgen.

Slapen doen we wel onder de baas zn tijd, tis nu weekend. ;)

Ja laat zo snel mogelijkn weten, bij mooi weer morgen, gewoon een range test op de grond zegd toch wel weinig denk ik.
en idd, 15 minuten niet kunnen twitteren zal het max zijn, dan zal het 9v blokje ook wel leeg zijn.
offtopic: ik zit in de baas ze tijd ;)

Heb je dr een lekker cameratje voor gevonden?
Ik heb een schuif vol met van die gruizige bami cameras.
Ik wilde er eens een aan schaffen die echt goed is en zich ook dynamish insteld kwa lux en saturatie.
Een mooie CCD cam is denk ik wat ik zoek.

En die 2 watt zender joh, zoiets verzin je toch niet.
Zet em aan in een woonwijk en je gooit et hele netwerk op zn smoel.
Staat er denk ik zo een busje voor de deur met mooie sprieten op zn dak.

Laatst bewerkt:
Heb je dr een lekker cameratje voor gevonden?
Ik heb een schuif vol met van die gruizige bami cameras.
Ik wilde er eens een aan schaffen die echt goed is en zich ook dynamish insteld kwa lux en saturatie.
Een mooie CCD cam is denk ik wat ik zoek.

En die 2 watt zender joh, zoiets verzin je toch niet.
Zet em aan in een woonwijk en je gooit et hele netwerk op zn smoel.
Staat er denk ik zo een busje voor de deur met mooie sprieten op zn dak.
klopt, word gewoon vanuit nederland verkocht he? nou ja
Er zat een cameraatje bij de set (wel beetje houtje touwtje hoor) ik heb vervolgens alle stekkers een aansluitingen eraf geknipt, de zaak gesoldeerd en de helft van het gewicht bereikt.

offtopic: oja werken.............

Volgens mij heb ik een set als deze maar wel op 900 mhz (hmm twijfel wel nu), iig wel fysiek gelijk.

Ja ik heb ook zon blikken trommeltje, 200mW 2.4Ghz, maarja dat gaat nu nietmeer met Assan zender.
En die standaard kabels ook ja, wat een zooitje, zit nog net geen stoppenkast aan.

offtopic: Zit je weer niet te werken. ;)

nou voor de prijs hoef je het niet te laten iig, ongeveer 20 euro i.n.c. verzend kosten, voor dat soort prijzen kan het wel een hobby blijven.

fotograferen

Hallo ik heb in mijn zweef een Nikon in gebouwt die wordt bedien door een servo je moet wel erg creatief zijn maar ik kan eigenlijk elke 2 seconde een foto maken en dan vlieg ik met een Nimbus dat gaat priema eigenlijk kan dat in elk model ingebouwt worden

groetjes adrie

Na mijn modelbouw hovercraft af te hebben wil ik beginnen met modelbouw vliegtuigen.

Maar het belangerijkste wat ik zoek ik een camera die in het vliegtuigje kan worden gezet en dan via de tv thuis kan worden bekijken.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb er wel wat geld voor over.

Gr. Terry Rob[/QUOTE]

Hallo ik heb in mijn zweef een Nikon in gebouwt die wordt bedien door een servo je moet wel erg creatief zijn maar ik kan eigenlijk elke 2 seconde een foto maken en dan vlieg ik met een Nimbus dat gaat priema eigenlijk kan dat in elk model ingebouwt worden
groetjes adrie

Hi Adrie,

Via andere draadjes heb ik begrepen dat een 2.4Ghz camera en zender niet samengaan. Dus heb ik bij Hobby Wireless - FPV Store - The Best in Wireless System een 1.2GHz camera besteld die elk moment binnen kan komen. Zodra ik dat getest heb zal ik een bericht hiervan posten met de resultaten.

gr M

Back