Draadlozen camera in modelbouw vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter brandweerman
  • Startdatum Startdatum
B

brandweerman

Guest
Hallo,

Na mijn modelbouw hovercraft af te hebben wil ik beginnen met modelbouw vliegtuigen.

Maar het belangerijkste wat ik zoek ik een camera die in het vliegtuigje kan worden gezet en dan via de tv thuis kan worden bekijken.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Ik heb er wel wat geld voor over.

Gr. Terry Rob

brandweerman zei:
Hallo,
Maar het belangerijkste wat ik zoek ik een camera die in het vliegtuigje kan worden gezet en dan via de tv thuis kan worden bekijken.
Gr. Terry Rob

Probleem met dit soort draadloze camera's is de opslag of liever het ontbreken ervan. Je ontvangt live beeld, maar wilt het later thuis bekijken. Hoe sla je dat dan op? 12 Volt videorecorder of laptop komen er dan ook nog bij.
Of je moet rondjes om je huis vliegen en het dan ook live (laten) bekijken, maar dat is denk ik de bedoeling niet.

Groeten, Aad

Het meest eenvoudig zijn resultaten te behalen door de videofunctie van je digitale fototoestel aan te zetten.
:D

Je kunt ook een Mini Videocamera nemen.

Op 2.4 Ghz zal je een slecht beeld hebben Zendamateurs werken hier ook wel op maar met Schotelantennes dus gericht en die mogen met meer Zendvermogen werken dan wij.

Het bereik met een Rondstraler geeft al vermogen verlies.

:D vraag tadango eens die heeft leuke filmpje,s gemaakt .
met zo,n kamera op zijn kist .
groeten wiebe

Jah die op ebay ziet er veelbelovend uit.

Maar het zendvermogen en het ontvangst is slecht.

Ik wil dus achter mijn televisie mijn vliegtuigje besturen. :D

brandweerman zei:
ja die op ebay ziet er veelbelovend uit.

Een cameratje inbouwen en de beelden naar beneden sturen is vrij simpel haalbaar. Maar om die beelden te kunnen gebruiken om het vliegtuig te besturen is een heel ander verhaal. Daar komt heel wat meer bij kijken. Als je dat wilt moet je naar de professionele wereld gaan. Daar zijn systemen ontwikkeld voor vooral militaire doeleinden.
Het probleem is dat je daar de nodige euro's voor over zult moeten hebben en een eenvoudig model kan je ook wel vergeten. Er zal heel veel extra apparatuur ingebouwd moeten worden. Een klein eenvoudig beginnersmodel is daar gewoon veel te klein voor.
Er zijn overigens al meer "hobbyisten" met dit idee bezig geweest maar voor zo ver ik weet zijn die er allemaal mee gestopt omdat de kosten ervan zo hoog oplopen dat je het geen hobby meer kunt noemen.

Ik heb ook zo'n mini camera, 2 9 volt blokjes zorgen voor de voeding zegmaar.

wat ik van plan ben is om een externe tvkaart aan te schaffen (dehands) en deze aan mijn laptop te pluggen via usb.

zo kun je op je vliegvereniging vliegen en op je laptop de beelden bekijken...

camera + ontvanger is te leveren voor ongeveer 40 euro...

greetz

Ik zou dan wel beelden willen zien die overgezonden worden op 2.4 Ghz
en ergens op een Opslag Medium opgeslagen zijn.

Hierboven is gewoon een Videocamera of Digitale Camera.

Kijk eens op RC-cam forum. Dan speciaal naar de video's van Kilrah uit zwitzerland.....2.4 GHz en zeer goed van kwaliteit. Hij gebruikt een 10 miliwatt zender en een panasonic KC-131 CCD camera, alles op vijf volt. Vliegt er ook blind mee, dwz alleen sturen vanaf het PC scherm en niet naar het vleigtuigje kijken. Ook 's nachts maakt hij video's terwijl hij rond vliegt. Er zijn overigens veel meer site's waar dit op gedemonstreerd wordt. Zoek eens naar VRflyer (Dennis Gratton uit Canada). Van die site heb ik de meeste info waarmee ik mijn set-up maakte. Kreeg recent een nieuwe en betere camera (KC-131) en hoop binnenkort weer nieuwe video's te maken....
Websites: http://www.rc-cam.com/forum/ en dan speciaal naar http://www.rc-cam.com/forum/index.php?showtopic=938
http://www.blackwidowav.com/
http://pages.videotron.com/vrflyer/angindex.html
http://www.cyber-flyer.com/
http://www.noskylimit.50megs.com/index.htm
http://www.mh.ttu.ee/risto/rc/logo20/wvideo/
http://www.hicam.com.au/index.htm
en ook een beetje op www.delemarre.ciscon.nl

om er eens een paar te noemen.
Ga je boven de 10 miliwatt dan heb je een amateur machtiging nodig!

Hans Delemarre, PH7JDE

Hoi,

Heb je ook wel eens op de site van Conrad gekeken ?
Is een heel groot op techniek gebaseerd postorderbedrijf.
Heeft ook veel mini camera's met kleine zenders en ontvangers.
Ook vind je veel technische gegevens over de spullen.

Succes !

Groeten chokie :wink:

er staat op dit forum ook heel veel over draadloze cam's op een vliegtuig ;) Ik heb al gevlogen op camera beeld ;)

ik heb ook zo'n mini camera.

als de vrachtwagen ( RC ) een beetje rijdt gaat het beeld een stuk achteruit.. valt ook soms weg.
dus als je er mee beweegt valt hij ook weg.

hij is bedoelt voor mij auto's vrachtwagens en de heli's van mij

als je op je pc wilt kijken heb je een : DVR (Digital Video Recorder) Card nodig ( ongeveer 40 euro ) maar ik wil het beeld ook opnemen alleen weet ik niet hoe ik dat moet doen.

Groetjes Frank.

Ernst Grundmann zei:
brandweerman zei:
ja die op ebay ziet er veelbelovend uit.

Een cameratje inbouwen en de beelden naar beneden sturen is vrij simpel haalbaar. Maar om die beelden te kunnen gebruiken om het vliegtuig te besturen is een heel ander verhaal. Daar komt heel wat meer bij kijken. Als je dat wilt moet je naar de professionele wereld gaan. Daar zijn systemen ontwikkeld voor vooral militaire doeleinden.
Het probleem is dat je daar de nodige euro's voor over zult moeten hebben en een eenvoudig model kan je ook wel vergeten. Er zal heel veel extra apparatuur ingebouwd moeten worden. Een klein eenvoudig beginnersmodel is daar gewoon veel te klein voor.
Er zijn overigens al meer "hobbyisten" met dit idee bezig geweest maar voor zo ver ik weet zijn die er allemaal mee gestopt omdat de kosten ervan zo hoog oplopen dat je het geen hobby meer kunt noemen.

nou, een beetje overdreven niet?

met die zendercameras van 2.4ghz word je dood gegooid, en
is het wel duidelijk dat het niet zo geschikt is voor modelbouw
vanwege de povere en storende beeldkwaliteit, maar er zullen
best kwalitatief iets betere voor een redelijke
prijs te koop zijn, die je al op een trainertje kunt plakken,
en dan hoeft dat dus helemaal geen onbetaalbare hobby te worden.

En op welke Frequentie hadden de Heren gedacht dat die Camera zou moeten werken.

Zendamateurs werken ook op deze Frequentie maar met meer vermogen waar deze toestemming voor hebben en jullie niet.

Verder werken deze Zendamateurs ook met Schotelantenne's waar de te koop zijnde Zenders niet mee werken.

Je kunt dat geld beter in een kleine Video Camera steken kan je achteraf de vlucht bekijken.

Zie je ook Vliegers met die nieuwe Zenders buiten op de Modelvliegvelden of wordt dat alleen Indoor gebruikt.

Agentschap Telecom zal zo maar niet Frequentie's vrij geven.

Ik heb die beelden gezien op 5 mei op Ekenstein en daar is het niet zo groot maar de beelden waren zeer slecht hoe verder het schip met Camera en Zender zich van de TV bevond.

Heb voor de mt2 een techipluss camera gekocht.
Deze wordt gevoed door 2 penlites en daar kan gewoon sd kaartje in. Het is in feite een mini videocamera met een redelijk kwaliteit aan beeld.
Heb hem eigenlijk net een week in huis.
De bedoeling is dat ik cam echt in de body ga verwerken zodat het beeld ook stabieler wordt.
Al met al een leuk hobby projectje waar ik begin volgend jaar mee wil beginnen.

Als je meer info over de camera wilt moet je het maar even zeggen.

Jan Vos zei:
En op welke Frequentie hadden de Heren gedacht......

tjonge jonge, je lijkt wel een politieagent.

het klinkt net alsof je aangehouden wordt, en dan zo'n petmans
aan je raam komt en op belerende toon vraagt, '' en waar denken
de heren waar ze mee bezig zijn?'' :pim:

Back