Draagbare DVD speler Knippert. (draadloos AV)

Een niet geheel modelbouw gerichte vraag, maar misschien dat iemand mij verder kan helpen.

Wanneer ik mijn (geleende) draadloze video ontvanger aansluit op de TV, is er niets aan de hand, af en toe wat ruis, maar het beeld komt goed door.
Wanneer ik dezelfde ontvanger aansluit op mijn draagbare dvd speler van Innovix, gaat het scherm af en toe knipperen, in de zin van halve seconde aan, 2 seconden uit.
Experimenteren met de instellingen: terwijl ik een instelling verander door het UP knopje ingedrukt te houden, bijvoorbeeld als ik brightness hoger wil zetten, gaat het scherm niet knipperen, maar krijg ik wel storing op het scherm als ik met het zendertje loop.
De conclusie die ik hieruit trek: DVD speler wil een zuiver signaal, enige vorm van storing, strepen, en het beeld gaat knipperen. Bij veranderen van instellingen, of gewoonweg ingedrukt houden van een knopje, de dvd speler gaat niet knipperen, maar krijgt storing in beeld.

Het zit hem dus in de dvd speler. aansluitingen zijn gecontroleerd en doorgemeten, alle contacten zijn in orde. De accu van ontvanger zowel als de accu van de zender (+ cam) zijn vol, en ter controle door andere accus vervangen, met hetzelfde resultaat.

Wie kan mij helpen? tijdens het vliegen continu de brightness(of een andere instelling) knop ingedrukt houden is ook niet echt een oplossing.. en een grote tv meeslepen inclusief generator uiteraard ook niet.

Ik sta open voor alle ideen.. laat van u horen ;)

Groeten

Tim

Ik ben bang dat je hier niet veel aan zal kunnen doen. Je zal er voor moeten zorgen dat de ontvanger een zo goed mogelijk signaal binnen krijgt zodat hij dat aan het beeldscherm kan doorgeven. Het beeldscherm verwacht duidelijk een goed "schoon" signaal en als hij dat niet binnen krijgt gaat hij op zwart. Helaas is de ontvangstkwaliteit van een signaal vanuit een vliegtuigje verre van ideaal. Er zullen vaak en vele verstoringen voorkomen.
Wat je kan proberen is kijken in de instellingen. Bij sommige van die spelers is het mogelijk om de "squelch" of "mute" of een soortgelijke naam uit te zetten. (Pas op ik bedoel hier niet de mute van het geluid!!!).
Als je dat doet zal het beeldscherm altijd een beeld weergeven of er nu wel of geen signaal binnen komt.
Ik kan je niet garanderen dat jou speler die mogelijkheid heeft maar je kan er altijd even naar zoeken in de gebruiksaanwijzing.

Back