draai-fraisbankje

Discussie in 'Stoom techniek' gestart door roelie, 17 aug 2008.

  1. roelie

    roelie

    Lid geworden:
    9 jun 2007
    Berichten:
    89
    Locatie:
    delden
    hallo,

    ik bouw al jaren model{dingen} en wil nu toch wel eens een begin maken met stoomtechniek,
    het belangrijkste is toch een draai,fraisbankje en mijn vraag is of een unimat hiervoor ook geschikt is, er is een gecombineerde draai-fraisbank voor niet al te duur. er is in dit forum
    kennis genoeg om te starten met deze vorm van modelbouw

    groeten, wilie
     
  2. Dirk

    Dirk Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 aug 2002
    Berichten:
    5.032
    Locatie:
    Baarn
    Ja, het kan .... Ik heb iemand gekend die de meest fantastisch mechaniekjes (meest "echte" stoomtreintjes op stomm dus) maakte op een Unimat en freeskolom van het oude type (die met het bed van twee staven en in groen hamerslag gespoten) ....
     
  3. J.Poortman

    J.Poortman Guest

    Het is zeker mogelijk, en ook wel een redelijk goedkope oplosseng!

    Zelf voel ik niks voor een draai/frees combi, liever een freesbank alleen. Ieder zijn eigen natuurlijk! Ik vind het fijn als ik wat bredere dingen heb, dat ik aan weerszijde van mijn freesbank nog zo'n 1.5 meter vrij heb. Dat gaat een beetje moeilijk met zo'n combibank. Echter als je het niet nodig hebt, moet je het ook niet nemen natuurlijk!!
     
  4. Zore

    Zore

    Lid geworden:
    27 sep 2007
    Berichten:
    1.178
    Ja hoor met een Emco kun prachtige dingen maken. Wel zoeken naar een machine die er netjes uit ziet en zuiver draait.

    Hr Poortman, als u 1,5 meter rondom de machine nodig hebt, dan gaat het vast om onderdelen en het echte werk in stoom...of..?
     
  5. Justin

    Justin

    Lid geworden:
    18 nov 2004
    Berichten:
    616
    Locatie:
    Marken
    Het is toch lekker als je ziet wat je doet...

    Justin
     

Deel Deze Pagina