Draaien van tail op Align 450

Ik vroeg me af of iemand hier een oplossing voor heeft: De tail unit van mijn Align 450 pro draait om de tailboom heen. Ik heb voorin de tailboom al een schroefje gezet zoals Fineless Bob geloof ik voordeed. De tailunit zit echter al met een palletje in de tailboom, maar deze heeft een beetje speling... hoe zet ik dit vaster? De schroeven volledig aandraaien helpt iets, maar na een vlucht of 3 staat hij weer scheef..

Ander vraagje schiet me nu te binnen. Mijn kap komt tegen mijn maingear (heel lichtjes) iemand anders hier ervaring mee? Of een oplossing? Zit er over te denken een klein stukje uit te zagen/vijlen, maar dat is niet zo mooi...

Alle hulp/adviezen zijn welkom!

Damien

P.s. gister mijn eerste loopings gemaakt, ben stiekem wel trots! Haha

Laatst bewerkt door een moderator:
ik had het zelfde, maar kon het allemaal wel vast draaien.
misschien over de boom een stukje tape plakken om hem wat dikker te maken

Wat is scheef?
Ik heb t al meegemaakt dat de hele staartunit rondraaide met 'n crash als finish.
Tussen staartvin en staarthuis zit een kunststof plaatje met een borgpin. Deze heb je ook in
alu en dat past net even een heel stuk beter.

Uiteraard zijn er verschillende truukjes om je tail gearbox vaster te zetten maar dat zou niet nodig hoeven zijn. Weet je zeker dat je geen last van trillingen hebt in je staart? Tail as krom, tail hub krom, bladen niet in ballans? Als je begint met alles nog vaster te zetten ben je mischien een probleem aan het verhullen. Eerst even checken of alles OK is!

@mark, daar zat ik ook al aan te denken, maar is niet zo mooi...

@Sirolf, dat klinkt wel interresant, waar zijn die te koop?

@Bibber, mijn heli is trillingsvrij, dat waa het eerste wat ik heb gechecked, plus de staart staat super strak.

:)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back