Draak 360

Spinaker functie , klein filmpje , rol genua zat er al in word nu/hoeft niet getest te worden , Spinaker proef (stof) nieuwe ligt klaar , 1 luik open (was al voorzien met bouw) spinaker uit na trimmen met up/down lijn , 2 spinaker zetten met schoot bediening (winch) 3 spinaker terug in spi slurf (onderdek ook al voorzien met de bouw) en luik weer dicht . deze is nu voor mijn doen perfect getest met wind en zonder dit ook ivm het inlopen v/d schoten terug in de slurf , je kunt zien dat ze bijna gelijk B/S naar binnen gaan . nu gaan we de romp schuren en van een nieuwe laklaag voorzien , en kan de rest weer erin . filmpje volgt .
ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

gr rexonamen

Laatst bewerkt:
Rexonamen, weet niet of het aan mij ligt, maar kan helaas je fotoalbum niet inzien.
Link volgend krijg ik een op prive ingesteld mededeling te zien.

gr Arjan

De DRAAK gebouwd in 2004/05 is schaal 1 : 5 , geheel op schaal , het hout is orgineel v/d echte die gelijk gebouwd werd ,bij Doomernik Dragon`s.

gr rexonamen

Laatst bewerkt:
Of de stof nat word :rolleyes: , vliegerstof ,da`s geen katoen ;-) ,ja kan nat worden oppervlakkig ,maar met dit systeem maakt dat niet uit :bye: ,en kan ook niet voor de boeg uitkomen als die ingehaald word,en bij :onweer: storm(6bf) en regen buien ,blijft dit schip aan de steiger :sleeping:

gr rexonamen

Probleem opgelost :yes: , we hadden een oplossing nodig, ivm schoot lengte die de spi nodig heeft ook om dat we geen spinakerboom gebruiken ,normaal de lengte tot/aan de verstaging geen probleem hadden we eral inzitten , maar nu komt dat de schoten ongeveer 30-40 langer moeten om dat ze onderdek verdwijnen met de spi in de slurf, het volgende gebeurt in de DRAAK , spi hijsen ,dan gaat de winch op een :idea: traveler 35cm naar achter om de normale lengte te verkrijgen ,gaat de spi terug gaat ook de traveler met de winch erop naar voren , enlost hier mee de lengte +35cm xB/S op die nodig is om in de slurf tegaan , nu is alleen het onderlijk lengte/bolling v/d spi belangrijk ivm open staan , wil hiervoor nog een paar testen maken , maar we zijn erbijna , en het spinakerluik kan gesloten worden .

:thumbsup:

gr rexonamen

Rene "er heeft veel gekraakt in m`n bovenkamer :wink: ,had er nog een hoekje zitten zonder zaagsel :hammer: , de oplossing voor dit is een printercartidges :yes: transport, heeft 40cm loop ,motor- lint en 2 eind controles , en waar de cartidges zitten zit nu een zeil winch(schoten) , dus als ik nu het luik open gaat gelijk de traveler naar het eindpunt , en anders om bij dicht gaan luik , zodoende die 35cm extra schoot . :banana::banana:

gr rexonamen

Dat is een duurzaam en probleemloos transport, heb je daar een nieuwe printer voor gekocht, met de prijzen van de printers is dat misschien wel goedkoper dan alles zelf bouwen :D
Of was het oude printer recyclage :confused:

Gewoon nieuw en elke keer hetzelfde merk weet je ook wat je ervan kunt gebruiken en :rolling:,is goedkoper dan losse cartridges , en je krijgt er een gloednieuw systeem erbij :lol: , cheap modebouw .:new-alien:

gr rexonamen

Back