Drag of Aileron and Flap Linkages

Ik kwam een leuk artikel tegen over de weerstand van stuurstangen naar de rolroeren en flaps:

Drag of Linkages

Wel een enigszins technisch verhaal maar het laat wel het nut zien van goede afdekkapjes.....;)

Janwillem

Wat ik wel beetje vreemd vind wat nu bijna een must have in de F3B is het RDS systeem.
Denk dat de vleugels in F5B te dun hiervoor zijn ?

Denk ik ook...

Volgens mij heb je voor het RDS systeem wat sterkere (en dus dikkere) servo's nodig. In een gemiddelde F5B vleugel is het soms al lastig om een 10 mm servo kwijt te raken....

Janwillem

Ik ben bang dat je flutter krijgt, de snelheden zijn best hoog en RDS lijkt mij lastig spelingvrij aansturen.

GJ

Hallo,
De jongens met hun Nurflugel vliegen met RDS systeem.
Zij gaan heel hard en hebben geen last van flutter.
Thomas Wackerling vliegt in zijn F5F model ook met RDS systeem.
Heeft ook nog nooit flutter gehad.

het werkt ook voor F5B.
grtz,

Luc

jep, Bernd Bosman en Franz josef Ney hebben al ingeschreven.

Voor beide klassen, F5F en F5B.
Vanaf volgende week kan je ook volgen wie er al ingeschreven heeft voor Heist.
grtz,

Luc

Luc, ik weet nu niet of ik Heist wel red. Echt jammer want dit staat toch wel op #1 op mijn F5B lijstje. Zit waarschijnlijk in Turkije, bij de vriendin. Dit jaar even belangrijker.

Wat betreft stuur stangen, luchtweerstand en RDS. Op mijn B08 had ik de flaps al binnendoor aangestuurd a la RW2(b). Met mijn toekomstig eigenbouw model ben ik wel van plan er Hyperion DS09 met RDS in te zetten op zowel flaps als ook ailerons. Dit wordt dan hopenlijk het Nederlands wapen. ;)

Back