dragon eye uav zelf te bouwen??

• Topicstarter Topicstarter jean
  • Startdatum Startdatum
J

jean

Guest
lijkt op een verouderde twinstar, perfect zou ik niet zeggen, er zijn veel mooiere kisten op de markt dan dit lomp ding dat je nog es met een lijnstart moet afschieten ook.
anyway leuk staaltje tactiek van die amerikanen :P

grts

nee hoor lijkt niet echt op een twinstar.

Het is gewoon een vliegende plank met zeer waarschijnlijk 2 speed 600 motoren met klapprops. Als profiel een licht s-slag profiel en een heel groot kielvlak voor de richtingsstabieliteit.

Ik heb een vergelijkbaar model hier liggen alleen dan in zweef uitvoering, dit wordt regelmatig gebruikt als ik ga hellingzweven.

nou, wat het lijkt, tot daaraan toe, maar je verwacht en een dergelijk nieuw ontwerp toch cutting edge technologie. brushless om te beginnen, vergeet niet dat er een behoorlijke payload mee moet. én vliegtijd, en zeer robuust, naar sommigen zeggen ...

ik heb een uitleg van dit model gezien op de zender national geochr..
het gaat hier om een soort schuimen model.
er zit een camera en/of een infrarood op.
die flap aan de achterkant is het richtingsroer (beetje "too much" zou ik zeggen)

hij lijkt nog het meeste op de tinybob van foamfly.
wel wat groter natuurlijk

wel een leuk baantje bij het leger...een beetje rond gevarenzone's vliegen.

jean zei:
nou, wat het lijkt, tot daaraan toe, maar je verwacht en een dergelijk nieuw ontwerp toch cutting edge technologie. brushless om te beginnen, vergeet niet dat er een behoorlijke payload mee moet. én vliegtijd, en zeer robuust, naar sommigen zeggen ...

Nee hoor, al dit soort modellen is gemaakt volgens het Kiss (Keep It Simple and Stuppid) principe. Op die manier kan iedereen eenvoudige reparaties uitvoeren en het ding onderhouden. Je brengt alleen naar buiten dat die dingen enorm duur zijn waardoor iedereen denkt dat het top of the bill producten zijn. Alleen het geleidingssysteem en de besturing is duur, maar wordt toch in zekere mate eenvoudig gehouden.

De opbouw van het model zal zeer waarschijnlijk een piepvleugel zijn al of niet voorzien van een dunne beplanking en een grove hoofdligger om stuurfouten van de piloot te kunnen verwerken. De romp is een eenvoudige doosromp uit hout of GFK, beide zijn relatief eenvoudig te repareren, maar wel sterk genoeg om in een net te landen.

samuel speltdoorn zei:
lijkt op een verouderde twinstar, perfect zou ik niet zeggen, er zijn veel mooiere kisten op de markt dan dit lomp ding dat je nog es met een lijnstart moet afschieten ook.
anyway leuk staaltje tactiek van die amerikanen :P
grts

Een twinstar die een uur in de lucht kan blijven??
Het zou mij niet verbazen als ze een fikse LiPo gebruiken. Soldaten houden niet zo het meeslepen van extra wegwerpbatterijen.

En met live video, en een GPS autopiloot... dat wil ik ook wel :-)

Verschillen met Twinstar:
- De body is rechthoekig en groter dan de twinstar - waarschijnlijk voor al die batterijen en video en wat al niet meer.
- De vleugel is een stuk groter (breedte, niet spanwijdte). Zou hij langzamer vliegen en daarom langer met de batterijtjes doen?
- Er zitten gaten achter de motoren - weet iemand waarom? Koeling?
- Er zitten (gestroomlijnde) gaten achter de romp waar de staart begint. Iemand een idee? Ook koeling?
- De propellors zijn een stuk groter en het zijn klappropellors. Waarschijnlijk voor de landing.

Even een vraagje over die propellors: Als je grotere props op een vliegtuig zet, gaan de motoren dan langzamer draaien en gaat de batterij langer mee?
Of moet er een vertraging op, of moet je zwaardere motoren hebben?

bij grotere prop moet je motor meer vermogen opvragen uit de accu om ze rond te krijgen.
dus je accu is dan sneller leeg.

jean zei:
over die batterijen... hier lichten ze een tipje van de sluier op:

Ja, die eerste opmerking over die zink-lucht-batterijen was wel correct.
Leveren 2 tot 3 keer zoveel energie per kilo als LiPo's.
En het is waarschijnlijk ook mogelijk om het verbruikte zink (dan zinkoxide) gewoon eruit te gooien zodat je toestel lichter wordt, terwijl er verse zinkpasta wordt ingepompt.
Dat zie ik hobbyisten nog niet doen... Dus zo krijgen die militairen vluchten van 45-60 minuten!

is de techniek nog niet ver genoeg gevorderd dat het al kan vliegen op zonnecellen??

spaan14 zei:
is de techniek nog niet ver genoeg gevorderd dat het al kan vliegen op zonnecellen??

De NASA heeft zo'n toestel gehad. Heel langzaam vliegen en heel teer, met hele dure cellen enzo, dan kan het wel.
Maar dan heb je bepaald geen Dragon UAV.

Back