Dragon van Valenta

Hallo,

Deze week verwacht ik mijn bij Bichler bestelde Dragon van Valenta.

Modellbau-Bichler -- Online-Modellbau-Shop, Versandhandel und Modellbaufachgeschäft

De Dragon wordt geel/zwart met zgn. Wespenlook. Dit wil zeggen zwart/gele banden aan de onderkant van de vleugles en de V-staart. Bovenkant helemaal geel.
Ik heb het model besteld in de Vol GFK versie.
Ik zal de komende weken/maanden verslag doen van de bouw van dit F3B model.
Wanneer iemand info/ links etc. heeft over dit model, de bouw ervan, of tips mee wil meegeven, heel graag!

mvg,

Kees

heey,

mijn vader en ik hebben beide een dragon. helaas is de mijne 'gexplodeerd' bij te harde wind aan de lier. dat vind ik ook een beetje een minpunt aan de dragon. de vleugels zijn heel buigzaam. een normale F3B kist kun je aan de lier vol omhoog trekken maar bij de dragon moet je de snelheid constant aanpassen aan de vorm van de vleugels. de kist van mijn vader is nog altijd heel en wordt nog veel gebruikt. ik weet niet waarvoor je de dragon gaat gebruiken? helling, lier, F3B? voor thermiek vliegen is dit een hele goede kist en komt hij bij heel veel andere modellen nog goed mee. voor bij F3B de afstand en de speed taak komt het model net iets te kort. hij bouwt niet echt een ongelofelijke snelheid op.

Maar al met al is het zeker een leuke kist om goed mee te leren vliegen en ook voor de beginselen van F3B is het zeker een goede kist.

veel succes en plezier met dit model,

gr niels

Dragon

Hallo,

Dinsdag dan eindelijk gekomen. Mijn Dragon in Wespenlook.
Ik heb vandaag de motor gemonteerd en het hele model ruwbouw in elkaar gezet.
Zie foto! ( romp is met schildersplakband afgetaped ter voorkomen van krassen/lijm etc. )
De kwaliteit van het model is erg goed!

Vraag aan degenen die dit model kennen:
Er zitten pennen bij die de buitenvleugel met de binnenvleugel moeten verbinden.
Is dit een Lockverbinding? Ik begrijp niet goed hoe die pennetjes de buitenvleugel tegen het middendeel aanhouden. Of zijn de pennen om de vleugel te richten?
Dank alvast en ik blijf foto's posten van de bouw.
mvg,

kees

even een vraag over die pennen?

bedoel je hiermee de vleugelpen? de grote zwarte die in het midden van de vleugel zit.
of bedoel je de extra kleine pennetjes?

hier even een foto van onze vleugel:

helemaal aan de linker- en aan de rechterkant zie je de pennetjes die ervoor zorgen dat de vleugel netjes uitgericht is. in het midden dat zwarte is de vleugelverbinder. en rechts naast de vleugelverbinder zie je de servostekker voor de aansturing van de aileron.

er zit dus geen lock op. het enige wat je voordat je begint met vliegen even moet doen is een plakbandje over de naad van de overgang middenstuk en buitenvleugel. dit is sterk genoeg om de vleugel bij elkaar te houden ;)

hoop dat je er wat aan hebt.

gr niels

vleugel dragon

Hoi!

Ja, dat is wat ik bedoel...........!
Ok, dus alleen om te richten.........heel goed!
Bedankt!
In het weekend, waarschijnlijk zondag, bouw ik verder.
Ik wil beginnen met de regelaar. Onderin de rode boot wil ik een stukje uitfrasen, zodat de reglaar wat lager in de boot komt te liggen.
Daarboven kunnen dan ( zo laag mogelijk ) de twee servo's. Op de plek van de servo's komt de vijfcellige ontvangeraccu.

Dit is tenminste het plan..............
Foto's volgen bij de eerste resultaten.
Omdat ik er zo leuk opsta.....;) hier nog een foto van de wespenlook!

regelaar

Hoi,

Wat raad je me aan in te bouwen:
Een regelaar met opto, of zou het ook een regelaar kunnen zijn met een BEC van 3/5A?
Ik ga hem vliegen met 10 cellen en een MEGA 600/30/7.

Dank!

Dragon Boot

Niets is zo veranderlijk als het gedrag van de gemiddelde modelvlieger!
Zo ook hier in het MAP!
Vanmiddag de Dragon in elkaar gezet met een 3S LIPO pakket van 4100 MAH.
Motor en regelaar gemonteerd. De regelaar komt onder de boot. Zodoende heb ik in de boot ruimte voor de servo's en het accupackje.

Bij ruw monteren van het toestel bleek het zwaartepunt goed uit te komen.
Totaal gewicht zonder servo's in de vleugels en bekabeling bedraagt nu 2700 gram!

Ik ben tevreden!

Volgend weekend verder...............als het geen vliegweer is uiteraard.

Kees

passen en meten

Een paar uurtjes passen en meten levert dit op.
Nog niets zit vast, maar het gaat goedkomen.
In het weekend maak ik een bevestiging voor de servo;s. Dit moet een uitneembare bevestiging worden, anders krijg ik de accu er nooit meer in of uit.

Voortschrijdend inzicht

Geen Lipo maar een 2200 MAH NimHAd en een opto regelaar ( Pulsar 60A )
Het zwaartepunt komt zo het beste uit.
Totaal gewicht wordt 3 kilo.
Valt voorover op 90 mm.
Bovendien kan ik nu laden op het veld. De neus hoeft er niet meer af.
Motorlooptijd is 3 minuten, Trekkracht 2100 gram.
Gaat goed komen!.............

plakband

Hoi,

Inmiddels een aantal vluchten gehad.
Schilders Plakband gebruikt. Geen probleem.
Volgens mij wil het zelfs zonder...............tis een fijn idee, dat er iets op zit, maar verder.....??

Back